ایران مسابقات قرآن در فیلیپین برگزار کرد + عکس
کد خبر: 3984692
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

ایران مسابقات قرآن در فیلیپین برگزار کرد + عکس

رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین مسابقات قرائت قرآن برای بانوان و آقایان فیلیپینی در این کشور برگزار کرد.

به گزارش ایکنا؛ این مسابقات با همکاری مسجد آبی مانیل و با حضور قاریان علاقمند و گروهی از مقامات جامعه مسلمانان فیلیپین از جمله نماینده کمیسیون ملی مسلمانان و مدیر مسجد آبی برگزار شد و در پایان نفرات برتر معرفی و تجلیل شدند.

در این مسابقه 23 نفر شامل 11 مرد و 12 زن در رشته قرائت شرکت کردند و 3 نفر از داوران به سرپرستی استاد سلیمان بر مسابقات نظارت کرد.

نوریاس ایشاک، نورسیدا دالمآب و زلیحا پانالنگین در بخش بانوان و حمیدین کالیپا آبی، یحیی سنگکی و محمد عسگر در بخش آقايان حائز رتبه‌های اول تا سوم این دور از مسابقات شدند و هدایایی به رسم یادبود از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان دریافت کردند.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرتضی صبوری، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین در سخنانی در مراسم برگزاری مسابقات اظهار کرد: قرآن کریم در بین ما مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و مورد احترام و تقدس مسلمانان است زیرا کلام مستقیم خدا با بندگان است و همانطور که مؤمنین از طریق نماز با خدا صحبت می‌کنند، خدا هم از طریق قرآن با بنده اش صحبت می‌کند.

صبوری افزود: توجه به قرآن صرفا قرائت آن نیست بلکه تدبر در معانی قرآن مورد تأکید فراوان خدا و پیامبر گرامی اسلام(ص) است و برگزاری محافل و مسابقات قرآنی از باب توجه و تأمل و تدبر در قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است.

رایزن فرهنگی کشورمان تصریح کرد: قرآن کریم یک کتاب معمولی مانند سایر کتاب‌ها نیست بلکه یک حقیقت زنده است که مؤمنین باید به دیده تکریم به آن بنگرند و از مهمترین تکریم‌ها رعایت آداب قرائت قرآن و سپس عمل به دستورات آن است.

عبدالمنعم سلیمان، رئیس دارالقرآن مسجد آبی نیز در سخنان خود، ضمن تقدیر از رایزنی فرهنگی کشورمان برای فراهم آوردن شرایط برگزاری حضوری مسابقات، درباره نحوه برگزاری این مسابقات توضیحات لازم را ارائه داد.

انتهای پیام
captcha