رصد آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح‌های بومی
کد خبر: 3985934
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

رصد آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح‌های بومی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هفته گذشته، دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین‌کننده آن در ۳۱ مرکز استان افتتاح شد، گفت: رصد و شناخت آسیب‌های اجتماعی این امکان را به ما می‌دهد تا با برنامه‌ریزی بهتر براساس آسیب‌های بومی فعالیت کنیم.

رصد آسیب‌های اجتماعی با طرح‌های بومیعلی عرب‌نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: هدف ایجاد اورژانس اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است. اختلافات خانوادگی، خشونت‌ها، کودکان و همسران آزاردیده و افراد مبتلا به اختلالات هویت جنسی از جمله گونه‌های هدف این اورژانس هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از اهداف عمده فعالیت‌‌های بهزیستی، ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی و کمک به حل و درمان این معضلات است.

عرب‌نژاد با بیان اینکه هفته گذشته، دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین‌کننده آن در ۳۱ مرکز استان افتتاح شد، افزود: رصد و شناخت آسیب‌های اجتماعی این امکان را به ما می‌دهد تا با برنامه‌ریزی بهتر براساس آسیب‌های بومی فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه رصد این آسیب‌ها، دید جامع‌تری را به ما می‌دهد تا برای پیشکیری و درمان برنامه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: سامانه ملی رصد، امکان دسترسی به اطلاعات را فراهم می‌آورد و به برنامه‌ریزی کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این طرح در شهرستان‌های بیرجند، طبس و نهبندان به اجرا درخواهد آمد و امیدواریم به سطح مناسبی از پیشگیری و کنترل آسیب‌ها برسیم.

در پایانیادآور شد: ابتدا باید آسیب‌ها را بشناسیم تا بتوانیم آن‌ها را درمان کنیم و این طرح‌ها در واقع پنجره‌ای رو به شناخت بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha