ثبت جهانی تمدن هورامان؛ ثبت فرهنگ دامنه‌دار و غنی کردها
کد خبر: 3986841
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

ثبت جهانی تمدن هورامان؛ ثبت فرهنگ دامنه‌دار و غنی کردها

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با تبریک ثبت تمدن هورامان به مردم کردستان و ایران اسلامی، گفت: ثبت تمدن هورامان در لیست میراث جهانی، ثبت فرهنگ دامنه‌دار و غنی کردهاست.

به گزارش ایکنا از کردستان، دکتر سیدمهدی فرشادان، نماینده مردم نجیب سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پیامی با تبریک ثبت جهانی هورامان اظهار کرد: هورامان در چهل‌و‌چهارمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر فوجوی چین ثبت جهانی شد.

وی فرهنگ کردها را نمادی از تعاملات ریشه‌دار و حامل پیام همزیستی مسالمت‌آمیز با دیگر اقوام دانست و افزود: هورامان، منطقه‌ای بکر و زیبا از لحاظ بافت معماری، تنوع فرهنگی، ریشه‌های تاریخی، گستردگی صنایع دستی، جوهر آداب و رسوم، تنوع پوشش، غنای موسیقی و از همه مهم‌تر از لحاظ زبان، زبان هورامی یکی از شاخه‌های اصلی زبان کردی و سرمایه ملی است.

نماینده مردم نجیب سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های جامعه فرهنگی، همه مسئولان و دست‌اندرکاران دلسوز قدردانی کرد و یادآور شد: باید برای گفتمان توسعه‌محور تمام پتانسیل‌ها و اهرم‌های گفتمانی را به خدمت بگیریم.

انتهای پیام
captcha