بقعه امام‌زاده محمد و ابراهیم ارومیه مرمت می‌شود
کد خبر: 3987139
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

بقعه امام‌زاده محمد و ابراهیم ارومیه مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: بقعه امام‌زاده محمد و ابراهیم ارومیه برای دومین فصل متوالی مورد مرمت قرار می‌گیرد.

ارسالی|بقعه امام‌زاده محمد و ابراهیم ارومیه مرمت می‌شودجلیل جباری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: توجه به امام‌زادگان ثبت ملی شده و مرمت آنها از جمله اولویت‌های مهم این‌ اداره‌کل است که در سال جاری بقعه امام‌زاده محمد و ابراهیم ارومیه مورد مرمت قرار می‌گیرد.

وی افزود: این امام‌زاده در مناسبت‌های مختلف و عید نوروز پذیرای زائران زیادی است که از سراسر کشور به ارومیه سفر می‌کنند و این مکان یکی از مکان‌های مهم استان در حوزه گردشگری مذهبی محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: بندکشی فضاهای داخلی زیر گنبد و رواق دورتادور و مرمت سر در ورودی سمت شرقی محوطه و کاربندی گنبد از جمله اقدامات مرمتی در این امام‌زاده است.

وی تصریح کرد: بقعه امام‌زادگان محمد و ابراهیم معروف به امام‌زاده بکشلو متعلق به دوره زندیه و قاجاریه بوده و به شماره 1796 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

جباری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود اقدامات مرمتی در این امام‌زاده تا در طول مدت یک ماه به پایان برسد و در آینده با تشخیص کارشناسان اقدامات مرمتی در صورت لزوم در این بنا انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha