بهره‌برداری از ۳۵۰۰ واحد مسکونی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3987344
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
همزمان با سراسر کشور صورت گرفت:

بهره‌برداری از ۳۵۰۰ واحد مسکونی در خراسان‌جنوبی

در مراسم بهره‌برداری از واحدهای مسکن اقشار کم درآمد کشور و با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی، ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از ۳۵۰۰ واحد مسکونی در خراسان‌جنوبی

در این مراسم که به صورت کشوری، امروز ۸ مردادماه با حضور دکتر نوبخت و به یاد رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، کلید یک واحد به نیابت از  ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مالک تحویل شد.

استاندار خراسان‌جنوبی در این مراسم، کلید واحد مسکونی به همراه یک جلد کلام الله مجید را به سرکار خانم رقیه رضایی همسر شهید حسن کوشه اهدا کرد.

این واحد مسکونی، ۸ هزارمین واحد مسکن اقشار کم درآمد استان است که طی دو سال گذشته احداث و تحویل شده است.

این واحدها با اعتباری شامل ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره، ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و آورده مالک احداث شده اند.

همچنین آیین بهره‌برداری از واحدهای مسکن اقشار کم درآمد و مقاوم سازی شده کشور و استان با حضور استاندار خراسان‌جنوبی برگزار شد.

این مراسم همزمان با سراسر کشور، با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد .

این مراسم به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره مهندس تابش رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و تجلیل از اهتمامی که در احداث مسکن روستایی داشت، برگزار شد.

در این مراسم  ۴۰ هزار و ششصدمین واحد مسکن مقاوم سازی شده در استان خراسان جنوبی، همزمان با ۲ میلیون و ۵۵۰ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده در کشور به بهره برداری رسید.

کل سهمیه احداث مسکن اقشار کم درآمد تخصیص یافته به استان در سال های ۹۸ و ۹۹، تعداد ۱۱ هزار واحد بوده که از این تعداد، ۸ هزار واحد با میانگین زیربنای ۴۸۰ هزار مترمربع، در بیش از ۶۰۰ روستا و ۲۵ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

کل اعتبار هزینه شده برای اجرای این واحدها، شامل ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض بوده است.

حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی، در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانسی، با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و به یادبود رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد، تداوم طرح احداث مسکن محرومین را با ساخت ۱۰ هزار واحد دیگر در استان خواستار شد.

وی اظهار کرد: احداث این ۱۰ هزار واحد، کل نیاز استان را پاسخ می‌دهد.

وی، تأمین مسکن را اصلی ترین نیاز مردم عنوان کرد و ادامه داد: این اقدام دولت در تأمین مسکن ویژه اقشار کم درآمد، ایجاد امید را به همراه داشته است.

استاندار، ضمن تشکر از اهتمام رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در تأمین مسکن اقشار کم درآمد، گفت: در راستای تفاهم نامه ای که در جریان سفر دکتر نوبخت به استان به امضا رسید، مقرر شد ۱۱ هزار واحد مسکن محرومین و اقشار کم درآمد در خراسان جنوبی احداث شود.

ملانوری یادآور شد: در جریان دو سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در دی ماه ۹۸ و خردادماه ۹۹، در مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ واحد به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: برای برنامه امروز نیز ۳ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر آماده شده که افتتاح می شوند.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: سه هزار واحد باقیمانده نیز در حال ساخت است و تا ۴ ماه آینده به طور کامل به بهره برداری می رسد و به مالکین تحویل می شود.

ملانوری تصریح کرد: در قالب برنامه ساخت مسکن اقشار کم درآمد، احداث ۵ هزار واحد نیز در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از این تعداد، طی دو سال اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل شده و مابقی در حال اجراست و به زودی تکمیل شده و تحویل می‌شوند.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: به همت همه دستگاه‌های متولی در راستای تأمین مسکن ایمن اقشار کم درآمد و محرومین استان، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ملانوری در ادامه از دکتر نوبخت خواست؛ به منظور تکمیل زیرساخت های مورد نیاز واحد های احداث شده شامل راه دسترسی و اجرای شبکه های آب، برق، گاز و فاضلاب، اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنند‌.

وی تصریح کرد: تخصیص صددرصدی اعتبارات ملی ابلاغی به استان نیز می‌تواند، راهکار مناسبی در راستای تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این زیرساخت‌ها باشد.

بهره‌برداری از ۳۵۰۰ واحد مسکونی در خراسان‌جنوبی

انتهای پیام
captcha