راه‌اندازی پویش نذر تلاوت در مجالس عزای امام حسین(ع)
کد خبر: 3989044
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

راه‌اندازی پویش نذر تلاوت در مجالس عزای امام حسین(ع)

یک قاری و فعال قرآنی از راه‌اندازی پویش نذر تلاوت در مجالس عزای امام حسین(ع) به‌همت مجمع قرآنی حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران خبر داد و گفت: جایگاه قرآن در هیئات مذهبی ضعیف است و این پویش برای تقویت این جایگاه راه‌اندازی شده است.

داوود جعفری، قاری و فعال قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از راه‌اندازی پویش نذر تلاوت در مجالس عزای امام حسین(ع) به‌ همت مجمع قرآنی حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران خبر داد و گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، اکثر جلسات قرآن، آموزش‌ها، مؤسسات قرآن و ... تعطیل هستند و اگر با همین رویه پیش برویم در چند سال آینده، جایگاه قرآن در هیئت‌های مذهبی کم‌رنگ می‌شود.

وی افزود: بر این اساس، پویش نذر قرآنی را در نظر گرفتیم، بدین شکل که قاریان محترم، سه تا پنج نوبت تلاوتشان در هیئات را نذر امام حسین(ع) کرده و فیلم تلاوت را به همراه پوستر پویش در صفحه شخصی‌شان با هشتک #نذر_تلاوت منتشر می‌کنند و در پایان، 10 نفر از این افراد انتخاب می‌شوند.

دبیر جشنواره تلاوت مجلسی عنوان کرد: هیئات مذهبی با داشتن برنامه‌هایی مثل عزاداری و سخنرانی نباید فراموش کنند که اصل شهادت امام حسین(ع) احیای کلام خدا و سنت پیغمبر(ص) است. بدانیم که امام(ع) در شب تاسوعا از سپاه دشمن، یک شب مهلت برای تلاوت قرآن خواستند.

جعفری اظهار کرد: از سوی دیگر هم برخی از جامعه قرآنی توقعشان از هیئات مذهبی این است که از آن‌ها مثل سخنرانان و مداحان دعوت کنند و اسم آن‌ها را نیز روی بنرها درج کنند. البته خیلی از بزرگان قرآنی و آن‌هایی که رتبه‌آور بوده‌اند، نظرشان اینگونه بود که جامعه قرآنی در کل به انقلاب اسلامی، شهدا و دستگاه امام حسین(ع) بدهکارند و باید بدهی خودشان یا بهتر بگوییم ذکات اینکه جمهوری اسلامی آنان را به عنوان قاریان قرآن مطرح کرده است، پرداخت کنند. به عنوان یک قاری و فعال قرآنی، وظیفه شرعی دارم که وارد آن جلسه شوم و در کنار ثقل اصغر، ثقل اکبر، که قرآن کریم است، معرفی کنم، وگرنه اگر قرار باشد ما فقط و صرفاً به سوگواری بپردازیم، هیچ فرقی با وهابی‌هایی که فقط به قرآن می‌پردازند، نداریم. چه کسی می‌تواند این پیوند را ایجاد کند؟ همین قاریان و حافظان قرآن این توانایی عظیم را دارند.

انتهای پیام
captcha