تفاهم‌نامه همکاری اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی با سازمان اوقاف منعقد شد + عکس
کد خبر: 3989966
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

تفاهم‌نامه همکاری اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی با سازمان اوقاف منعقد شد + عکس

تفاهم‌نامه همکاری اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی با معاونت فرهنگی ـ اجتماعی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور بهره‌مندی از ظرفیت بقاع متبرکه منعقد شد.

به گزارش ایکنا، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور و همچنین ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه(بقاع متبرکه) در جهت توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی طی هم‌افزایی با مؤسسات قرآنی، این تفاهم‌نامه به صورت سه‌جانبه بین معاونت فرهنگی و اجتماعی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی منعقد شد.

مشارکت مؤسسات قرآنی در اجرای فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه و کمک به استقرار مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه است. 

از دیگر موضوعات آن می‌توان به ارائه طرح و برنامه‌های کاربردی قرآنی شامل آموزش‌های عمومی قرآن کریم (قرائت، حفظ، مفاهیم و سایر عناوین برنامه‌های قرآنی)، همکاری در جلب کمک‌های خیرین برای تأمین هزینه‌های برگزاری فعالیت قرآنی و نیز همکاری در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ وقف به ویژه در زمینه فعالیت‌های قرآنی، استفاده از نیات مرتبط با رعایت مصالح و شرعیات مربوطه در زمینه حمایت از اجرای فعالیت‌های قرآنی از سوی مؤسسات اشاره کرد.

این تفاهم‌نامه از زمان انعقاد به مدت دو سال اعتبار دارد که مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی به اتحادیه‌های استانی و ادارات کل اوقاف استان‌ها، اجرا می‌شود و در صورت رضایت طرفین تمدید خواهد شد.

انتهای پیام
captcha