سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت معرفی شد
کد خبر: 3989969
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت معرفی شد

در مراسمی با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی و فرماندار سردشت، احمد بیورانی به عنوان سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان معرفی شد.

ارسالی امروز ا سرپرست بنیاد شهید وامور ایثارگران سردشت معرفی شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مهدی فعال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی، عصر دیروز، 19 مرداد ماه در مراسم تکریم و معارفه سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: نقش و جایگاه سردشت در دفاع از میهن بسیار والا بود و فاجعه حمله شیمیایی رژیم بعث عراق به مردم سردشت در تقویم ایران به عنوان روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی ثبت شده و  واقعیت آن است که تقویم تنها ظرفیت ثبت این فاجعه انسانی را در یک برگ خود دارد اما مظلومیت و مقاومت مردم سردشت در همه برگ‌های تقویم تاریخ جاودان شده است.

وی افزود: بنیاد شهید در رسیدگی به درخواست برخی افراد برای بررسی پرونده جانبازی باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشد و افراد شرکت کننده در کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس آیین‌نامه‌های ابلاغی از طرف دولت توسط پزشکان متخصص معتمد کمیسیون پزشکی مورد معاینه و بررسی قرار می‌گیرند و تعیین درصد شرکت کنندگان براساس آیین‌نامه‌های مذکور بوده و امکان دخل و تصرف در آن وجود ندارد.

فعال بیان کرد: طی سال‌های متمادی افراد دارای پرونده و مستندات بالینی سردشت در کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت کرده و رأی کمیسیون در مورد ایشان صادر شده است و از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۴ جهت شناسایی مصدومینی که فاقد مدارک بالینی و یا مستندات مثبت در رابطه با مجروحیت شیمیایی بودند ۱۳ نوبت کمیسیون پزشکی در شهرستان سردشت برگزار شد.

 وی ادامه داد: حدود ۱۲ هزار نفر از متقاضیان توسط تیم‌های پزشکی اعزامی مورد معاینه و بررسی قرار گرفته‌اند و از سال ۱۳۹۴ به بعد نیز متقاضیان کمیسیون پزشکی این شهرستان به تناوب در کمیسیون‌های برگزار شده در مرکز آذربایجان‌غربی شرکت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱ قانون شناسایی و حمایت از مصدومان شیمیایی با فراخوان مجدد، افراد متقاضی در ستادی که در این شهرستان با حضور نمایندگان سپاه، فرمانداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده مورد بررسی قرار گرفته و افراد واجد شرایط جهت شرکت در کمیسیون پزشکی به بنیاد معرفی می‌شوند. در این راستا کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران آمادگی کامل خود را برای برگزاری جلسات کمیسیون پزشکی در صورت تهیه آزمایشات پاراکلینیکی لازم و موافقت ستاد کرونای استان اعلام کرده است.

وی اظهار کرد: برابر ماده ۲ قانون شناسایی و حمایت از مصدومان شیمیایی مصوب سال ۱۳۸۹ مصوب مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است در شهرستان‌های بمباران شده علاوه بر سطح بندی خدمات پزشکی مصوب، تخصص‌های مورد نیاز مصدومان شیمیایی را نیز فراهم و امکانات بهداشتی، درمانی، توانبخشی، پیشگیری و آموزشی مورد نیاز را به صورت رایگان تأمین کند.

فعال افزود: از زحمات امیری رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت، قدردانی کرده و برای احمد بیورانی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام
captcha