هدف حضور در مجالس عزاداری + فیلم
کد خبر: 3990675
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
عاشورا و امروز ما/ 8

هدف حضور در مجالس عزاداری + فیلم

هدف اصلی ما از شرکت در جلسات عزاداری باید این باشد که یک گام به قله‌های دانش و معرفت نزدیک‌تر شویم. واعظ، ذاکر و حاضر در این مجالس باید جست‌وجوگر دانش باشند و باید شور ما در این مجالس، آمیخته با شعور باشد.

به گزارش ایکنا، محسن اسماعیلی، استاد دانشگاه تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری، در سلسله درس‌گفتارهای «عاشورا و امروز ما» که در استودیو مبین سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد به بررسی تاریخ تحلیلی عاشورا، ریشه‌های این قیام و درس‌های آن برای دنیای امروز پرداخته است که بخش هشتم آن در ادامه می‌آید:
 
هرچه می‌توانیم باید در مجالس عزای حسین(ع) و یاران باوفای او شرکت کنیم اما فراموش نکنیم که هدف اصلی از شرکت در این مجالس کسب بینش و معرفت بالاتر است. عزاداری امام حسین(ع) هم باید مبتنی بر معرفت و هم به نوبه خود مولد معرفت باشد یعنی بدون شناخت در این جلسات شرکت نمی‌کنیم و نباید شرکت کرد و وقتی شرکت می‌کنیم باید شناخت بالاتر و والاتری هم پیدا کنیم.
 
هدف اصلی ما از شرکت در این جلسات باید این باشد که یک گام به قله‌های دانش و معرفت نزدیک‌تر شویم. واعظ، ذاکر و حاضر در این مجالس باید جست‌وجوگر دانش باشند و باید شور ما در این مجالس، آمیخته با شعور باشد و مجالس حسینی را همیشه محفلی برای معرفت افزایی تلقی کنیم.
 
برای همین است که در زیارت عاشورا پس از ضجه و ناله در برابر مصیبت بزرگی که بر این خاندان نازل شد از خدا چنین درخواست می‌کنیم و عرض می‌کنیم: «فاسئل الله الذی اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم و ارزقنی البرائة من اعدائکم أن یجعلنی معکم فی الدنیا و الاخرة » یعنی خدا ما را بزرگ کرده که معرفت داده در جلسات شما شرکت کنیم.
از آن خدایی که این نعمت را به ما داده و این لطف را در حق ما کرده است درخواست می‌کنیم که ما را در دنیا و آخرت حسینی قرار دهد. در واقع حسینی شدن هدف اصلی شرکت در جلسات حسین(ع) است.

 

انتهای پیام
captcha