بازسازی فرهنگی جامعه مسلمانان برعهده امام سجاد(ع) بود
کد خبر: 3992410
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۴

بازسازی فرهنگی جامعه مسلمانان برعهده امام سجاد(ع) بود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه پس از عاشورا شرایط سختی در جامعه مسلمین ایجاد شده بود، اظهار کرد: در این شرایط مدیریت اسرا، حفظ جان شیعیان و بازسازی فرهنگی جامعه مسلمانان بر عهده امام سجاد(ع) بود.

ارسالی| عزاداران حسینی پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته، ۳۱ مردادماه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد(ع) در ارومیه اظهار کرد: مهم‌ترین اقدامی که امام سجاد(ع) در حادثه کربلا انجام داد انتقال پیام عاشورا و شهدای کربلا به جهانیان بود.

وی افزود: پس از عاشورا شرایط سختی در جامعه مسلمین ایجاد شده بود که در این شرایط مدیریت اسرا، حفظ جان شیعیان و بازسازی فرهنگی جامعه مسلمانان بر عهده امام سجاد(ع) بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: با مدیریت و تدبیر امام سجاد(ع) پیام عاشورا در بین مسلمین گسترش یافت و تا به امروز رسید و امروزه نیز همگان وظیفه دارند پیام عاشورا را به خوبی درک کرده و آن را به نسل جوان تبیین کنند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین درسی که از عاشورا می‌توان دریافت ولایت‌پذیری بود که حضرت زینب(س) به زیباترین نحو آن را به همگان نشان داد و ایشان پس از امام حسین(ع) با ولایت‌پذیری از امام سجاد(ع)، پیام شهیدان به را نسل‌های بعدی نشان دادند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در پایان تصریح کرد: در ایام محرم و برگزاری مراسم عزاداری باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب دوستداران امام حسین(ع) با جدیت در دستور کار باشد.

انتهای پیام
captcha