ضرورت برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی در استان کرمان
کد خبر: 3993204
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

ضرورت برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی در استان کرمان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: علی‌رغم فعالیت‌های انجام شده در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی اما تا حد مطلوب فاصله داریم. در استان کرمان نیز باید برای انس با قرآن برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایکنا از کرمان جلسه مجمع و انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه موسسات قرآن و عترت استان کرمان ظهر امروز پنجشنبه چهارم شهریور در اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه انس با قرآن سبب می‌شود، انسان زندگی را درست درک کرده و به هویت خود برسد، افزود: یکی از مشکلات امروز جامعه بشری، فاصله گرفتن از قرآن است.

وی با بیان اینکه قرآن باید در زندگی انسان لمس شود، خاطرنشان کرد: مسئولین باید دغدغه داشته باشند تا قرآن با زندگی مردم عجین شود. در استان کرمان نیز باید برای انس با قرآن برنامه‌ریزی کنیم و به دنبال نهادهای خودجوش مردمی باشیم.

حجت‌الاسلام حقانی گفت: هر چه در زمینه گسترش آموزه‌های قرآن کریم فعالیت شود کم است و نباید اجازه داد که قرآن در جامعه اسلامی مظلوم واقع شود بلکه باید معارف ناب آنرا در سطح جامعه نهادینه کرد.

وی با بیان این که باید گام‌های بزرگی در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه برداشته شود، بیان داشت: علی‌رغم فعالیت‌های گسترده که در این زمینه انجام شده اما تا حد مطلوب فاصله داریم.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان مستعدی در زمینه‌های فعالیت دینی و مذهبی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: هر چه در زمینه گسترش آموزه‌های قرآن کریم فعالیت شود کم است و نباید اجازه داد که قرآن در جامعه اسلامی مظلوم واقع شود بلکه باید معارف ناب آنرا در سطح جامعه نهادینه کرد. اگر معارف قرآن کریم در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه مرتفع می‌شود.

انتهای پیام
captcha