برپایی نمایشگاه گروهی «عکاسی سریالی» در سنندج
کد خبر: 3993708
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

برپایی نمایشگاه گروهی «عکاسی سریالی» در سنندج

نمایشگاه گروهی «عکاسی سریالی» به همت حوزه هنری استان کردستان با حضور یک عکاس ایتالیایی به مدت ۱۰ روز در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برپا شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سالار ارکان، برگزارکننده و نمایشگاه‌گردان نمایشگاه گروهی عکاسی سریالی امروز، 7 شهریورماه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به دلیل انتخاب عنوان این نمایشگاه اظهار کرد: عکاسی سریالی از دل بررسی‌های عکاسان باهاوس و عینیت نو همچون «آلبرت رنگر» و «کارل بلاسفلت» برآمده و تکامل‌یافته است.

وی افزود: عکس‌های سریالی یا تماتیک (دارای موضوع مشترک) یکی از تمرین‌هایی است که معلمان عکاسی معمولاً در کلاس‌های مقدماتی عکاسی به هنرجویان می‌دهند و در کل این شیوه‌ عکاسی را می‌شود، روشی برای بررسی یک موضوع یا پدیده در مکان‌ها یا زمان‌ها یا جوامع متفاوت به‌حساب آورد.

این عکاس سنندجی با اشاره به سخنان هارلد مانته در کتاب عکاسی سریالی گفت: مانته معتقد است که «هر زمان و هر جا می‌توانید عکاسی کنید» چراکه تهیه‌ عکس‌های سریالی موجب می‌شود عکاس در پی یافتن موارد اشتراک و اختلاف موضوع‌های اطرافش، جست‌وجو کند و عکاسی خود را بهتر کند.

وی با اشاره به اینکه تهیه نوع ساده‌تر این عکس‌ها راهی برای تمرین و کسب مهارت هنرجویان نو راه است، افزود: عکاسی سریالی محدودیت‌های دیگر مجموعه‌ها را ندارد و آزادی عمل بیشتری را به عکاس می‌دهد و از دیگر ویژگی های این نوع عکاسی این است که عکس‌های تماتیک گاه می‌تواند صرفاً در محدوده‌ی ارائه‌ی فرم و شکل باشد.

ارکان ادامه داد: در این نمایشگاه در مجموع 11 اثر در معرض نمایش قرار گرفته است که از این تعداد یک اثر به صورت ویدئوآرت از مونِتا با عنوان «یک خط مستقیم بکش و آن را دنبال کن» و 10 اثر در اندازه های 70×100 و 70×50 با موضوعات مختلف متعلق به هنرمندان کردستانی است.

وی در خصوص معرفی عکاس مهمان نیز گفت: آرماندو مونِتا‌ در سال ۱۹۶۷ در میلان ایتالیا متولد شد. بیش از ۲۵ سال است که به طور حرفه‌ای عمدتاً عکاسی از کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، معماری، و عکاسی سریالی انجام می‌دهد.

یادآور می‌شود؛ سالار ارکان هنرمند عکاس کردستانی متولد سال ۱۳۷۶ در شهر سنندج که حدود پنج سال است بطور حرفه ای در حوزه عکاسی فعالیت می کند، او فعالیت خود را با عکاسی مستند در اواخر سال ۱۳۹۴ شروع کرد و در اواخر سال ۱۳۹۷ به عکاسی صحنه آرایی شده، روی آورد.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان کردستانی شیدا امامی راد، مریم بایزیدی، سینا جهانبین، نژلا حافظ قرآن، نغمه صلواتی، رضوان طهماسبی، پروین غفاری، ندا محمدی، مژگان نامی و یک عکاس مهمان از کشور ایتالیا آرماندو مونِتا به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام
captcha