تعاونی‌های برتر کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند
کد خبر: 3995945
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

تعاونی‌های برتر کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته 16 شهریور برگزار شد و از ۵ تعاونی برتر از جمله تعاونی تولید سولفات چرام که توانست تعاون برتر کشور شود تقدیر شد.

تعاونی‌های برتر کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره کل کار استان، آیت اله ارمغانی فرد، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از تعاونی‌های استان برای کسب مقام‌های برتر در کشور گفت: امسال فرایند انتخاب تعاونی‌های برتر دقیق‌تر و منسجم‌تر به صورت کاملاً هوشمند برگزار شد.

وی افزود: در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر، تعاونی تولید سولفات از شهرستان چرام استان کهگیلویه و بویراحمد در میان تعاونی‌ها برتر کشور قرار گرفت و شایسته تقدیر است.

علی شهابی نسب، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تبریک به تعاونی استان، گفت: یکی از ارکان مهم پیشرفت کشور توجه ویژه به بخش تعاونی است.

وی بر روان‌سازی قوانین برای تعاونی‌ها تأکید و اظهار کرد: قوانین برای تعاونی‌ها روان و ساده شود تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

شهابی نسب با بیان اینکه افراد صلاحیت‌دار وارد تعاونی‌ها شوند، اظهار کرد: امید می‌رود شورای عالی تعاونی‌ها در دولت جدید شکل بگیرد، ضمن اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به طور جدی از تعاونی‌ها حمایت می‌کند. رمز پیشرفت تعاونی استخدام نیروهای متخصص و کاربلد است.

میراب باشی، مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: وظیفه و رسالت اصلی این بانک حمایت از شرکت‌های تعاونی است و به دنبال پیداکردن راهکاری برای پرداخت تسهیلات به تعاونی ها هستیم.

وی افزود: بدلیل زیرساخت‌هایی که بانک توسعه تعاون در کهگیلویه و بویراحمد دارد نتوانستیم خیلی به کار تعاون سرعت دهیم، اما همه تلاشمان را کردیم و امیدواریم در آینده بتوانیم با سرعت بیشتری به نیاز تعاونی‌ها در زمینه ی پرداخت تسهیلات جواب دهیم.

همچنین سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفتن تعاونی از محرومترین نقطه کشور یعنی شهرستان چرام در میان تعاونی‌های برتر کشور را موجب افتخار دانست و ضمن قدردانی از بانک توسعه تعاون در حمایت از تعاونی تولید سولفات چرام گفت: بالاترین میزان تسهیلات روستایی و عشایری به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال توسط بانک به این تعاونی پرداخت شد و امروزه تعاونی محصولی تولید کرده که در کشور برند و نمونه است.

وی در خصوص نرخ بیکاری استان افزود: در سال ۹۷نرخ بیکاری استان ۱۳.۳ بوده که این آمار در پایان ۹۹ به ۱۰.۹ درصد رسیده است و سومین استان کشور به لحاظ کاهش نرخ بیکاری هستیم.

صمیمی دوست از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری خبر داد و اظهار کرد: تعهد اشتغال سال ۹۹ استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری، اقتصادی، خدماتی، نهادهای حمایتی و سایر نهادها از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد برکت و بنیاد علوی ۱۷ هزار و ۱۷۴ نفر بود که خوشبختانه میزان اشتغال ایجاد شده استان کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۱۷ هزار و ۱۷۴ نفر گذشت و برای ۲۱ هزار و ۸۵۲ شغل ایجاد شد که افتخار بزرگی برای استان است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه اقتصادی استان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امید می‌رود شاهد پیشرفت و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در همه زمینه‌ها باشیم.

 در پایان این جشنواره از ۵ تعاونی برتر استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله تعاونی ۵۲۷ تولید مواد معدنی از شهرستان چرام که تعاونی برتر کشور شد با اهدا لوح، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha