از دست دادن پدر انگیزه حضور در مسابقات قرآن شد
کد خبر: 3995983
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

از دست دادن پدر انگیزه حضور در مسابقات قرآن شد

مرتضی دشتی، دارنده مقام اول رشته اذان مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن خوزستان گفت: تصمیمی برای حضور در مسابقات استانی نداشتم، تا اینکه دو هفته گذشته پدرم را از دست دادم. پدرم علاقه بسیار داشت که در مسیر قرآن بمانم و همین اتفاق باعث تقویت انگیزه من برای حضور جدی در مسابقات باشد.

رشته اذان را به طور تخصصی ادامه می‌دهم /مرتضی دشتی، دارنده مقام اول رشته اذان مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: متولد سال 72 و از شوش دانیال در این مسابقات شرکت کردم و توانستم مقام اول را در رشته اذان کسب کنم.

وی با بیان اینکه از دوره راهنمایی در مسابقات قرآنی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شرکت کرده‌ است، افزود: در 5 سال گذشته به دلیل مشغله‌های کاری از عرصه مسابقات قرآن کریم دور شده بودم. با وجود اینکه در مسابقات شهرستانی، رتبه اول را در رشته اذان کسب کردم، اما تصمیمی برای حضور در مسابقات استانی نداشتم، تا اینکه دو هفته گذشته پدرم را از دست دادم. پدرم علاقه بسیار داشت که در مسیر قرآن بمانم و همین اتفاق باعث تقویت انگیزه من برای حضور جدی در مسابقات باشد.

دشتی گفت: از دوم راهنمایی در مسابقات قرآن آموزش و پرورش شرکت می‌کردم. پس از آن نیز در مسابقات مدهامتان، مسابقات نیروهای مسلح و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی شرکت کردم و رتبه‌های استانی و شهرستانی کسب کردم.

وی با بیان اینکه از طریق قرائت به رشته اذان روی آوردم، گفت: علاقه دارم به صورت تخصصی رشته اذان را ادامه بدهم. بسیاری از دوستان در این رشته حق استادی به گردن من دارند، اما بیش از همه آقایان حیدر کاظمی و سیدعلی موسویان به من کمک کردند و انگیزه بخشیدند و به صورت هدفمند در این مسیر یاریم دادند.

این شرکت‌کننده مسابقات قرآن درباره کیفیت برگزاری مسابقات امسال اوقاف گفت: در بین مسابقاتی که تاکنون شرکت کرده‌ام، مسابقات اوقاف از لحاظ سطح متسابقین و کیفیت اجرا و داوری از سطح بالایی برخوردار است. یکی از نکات جالب توجه در این مسابقات، حضور نماینده اوقاف بود که باعث می‌شد اعتراضات شرکت‌کنندگان به خوبی پاسخ داده و ابهامات برطرف شود.

وی در پایان گفت: با وجود علاقه خاصی که به اذان دارم تصمیم گرفته‌ام در رشته‌های دیگر قرائت نیز فعالیت کنم. در سال‌های گذشته این امکان وجود داشت که یک شرکت‌کننده به صورت همزمان در رشته قرائت و در کنار آن در رشته اذان نیز شرکت کند، اما در سال‌های بعد چنین امکانی وجود نداشت.

انتهای پیام
captcha