مشارکت بیش یکصد خانه و موسسه قرآنی در پویش «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی»
کد خبر: 3998010
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

مشارکت بیش یکصد خانه و موسسه قرآنی در پویش «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی»

مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه در پویش ملی «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی» در سطح استان تهران بیش از یکصد خانه و موسسه قرآنی مشارکت کردند، گفت: این مراکز اقدام به تلاوت هزاران سوره فجر در شب‌های محرم و همچین اجرای سوگواره ملی «حسین شهید راه قرآن» و... کردند.

به گزارش ایکنا، «قرآن و عترت» دو ودیعه گران‌سنگ حضرت خاتم(ص) محسوب می‌شوند؛ لذا تعظیم شعائر اهل‌بیت و شعائر حسینی(ع) همان تعظیم قرآن و توسعه‌های قرآن کریم خواهد بود. برهمین اساس سازمان تبلیغات اسلامی، با همکاری سازمان دارالقرآن کریم همزمان با ماه محرم به همه تشکل‌های قرآنی خود اعلام کرد تا برای ارج نهادن به این دو ودیعه الهی، علاوه بر اینکه همچنان که در طول سال فعال هستند در ایام محرم نیز ارادت خویش را به سالار شهیدان(ع) افزایش دهند.

برهمین اساس در راستای ارادت به اباعبدالله(ع)، طرحی به‌عنوان پویش ملی «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی» را با چهار ایده و محور که محور اصلی آن نیز «تعظیم شعائر حسینی»بود راه‌اندازی کرد.

روح الله عبدالهی، مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در همین خصوص، گفت: در ایام محرم و صفر امسال پویش ملی «هر تشکل قرآنی، یک هیئت حسینی» توسط خانه‌ها و موسسات قرآنی سطح استان تهران برگزار شد.

وی افزود: در این پویش ملی در سطح استان تهران بیش از یکصد خانه و موسسه قرآنی مشارکت کردند که ضمن برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری سیدو سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اقدام به تلاوت هزاران سوره فجر در شب‌های محرم و همچین اجرای سوگواره ملی «حسین شهید راه قرآن»، اجرای مسابقات تفسیر قرآن کریم، کتابخوانی و مسابقات هنری در رشته‌های عکاسی، تولید موشن گرافیک، کلیپ، نغمات عاشورایی، پادکست با موضوعات قرآن و امام حسین‌(ع) و همچنین تلاوت آنلاین قرآن کریم کردند.

عبدالهی در ادامه گفت: این هیئت‌ها علاوه بر اقدامات قرآنی و عزاداری، اقدام به اجرای طرح کمک‌های مومنانه و همدلی در قالب توزیع اقلام غذایی، گوشت گرم، غذای گرم، لوازم بهداشتی در بین نیازمندان در مناطق مختلف استان کردند.

مشارکت بیش یکصد خانه  و موسسه قرآنی تهران در  پویش «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی»

انتهای پیام
captcha