ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی؛ مطالبه چهارمحال‌وبختیاری از کمیسیون فرهنگی
کد خبر: 3999544
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۳

ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی؛ مطالبه چهارمحال‌وبختیاری از کمیسیون فرهنگی

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: در سفر کمیسیون فرهنگی مجلس اسلامی به استان می‌توان طرح تأسیس مرکز طراحی زندگی را به‌عنوان یک مطالبه مطرح و ظرفیت مجلس برای اجرایی شدن این طرح به‌منظور ترویج مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی استفاده کرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان عصر روز گذشته ۳۱ شهریورماه در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس یک مجموعه غنی از فرهنگ پرمحتوا و تأثیرگذار است که می‌تواند در اصلاح فرهنگ جامعه تاثیرگذار باشد، این فرهنگ باید در جامعه تداوم داشته باشد.

نکونام در ادامه در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: جامعه‌ای رشد خواهد کرد که بر اساس علم و دانش حرکت کند، باید توجه ویژه به مقوله علم صورت بگیرد، شرایط کرونایی خسارت‌هایی را بر علم‌آموزی وارد کرد، اما نباید این ضایعات بین افراد و عرصه علم‌آموزی فاصله بیندازد.

وی با بیان اینکه مردم در مورد موضوعات فرهنگی از شورای فرهنگ عمومی مطالبه دارند، خاطرنشان کرد: این شورا باید در حل معضلات فرهنگی و تقویت فرهنگ نقش‌آفرین باشد، مسئله سبک زندگی ایرانی- اسلامی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و در ورود به آن تعلل جایز نیست.

نکونام بیان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس اسلامی در مهرماه به چهارمحال و بختیاری سفر خواهند کرد، می‌توان طرح تأسیس مرکز طراحی زندگی را در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور اعضای این کمیسیون به‌عنوان یک مطالبه مطرح و ظرفیت مجلس برای اجرایی شدن این طرح به‌منظور ترویج مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی استفاده کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه وضعیت فعلی فرهنگ در جامعه ناگوار است، عنوان کرد: البته در جنگ‌افروزی فرهنگی دشمن اقتضا همین است، دشمن از تمام وجود خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌کند تا به کشور آسیب برساند.

وی تأکید کرد: نباید در برابر ترویج بی‌بند و باری در جامعه منفعل باشیم، انفعال در این حوزه موجب یاس و سرخوردگی می‌شود، نباید در جنگ فرهنگی تسلیم شویم، بلکه باید در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن برنامه داشته باشیم و جانانه دفاع کنیم.

نکونام با بیان اینکه مقوله فرهنگ در برخی خانواده‌ها رها شده‌ است، تصریح کرد: باید معنویت در جامعه گسترش پیدا کند، طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر و مساجد می‌توانند در این حوزه موثر باشند، نباید در مقابل ناهنجاری‌های موجود در جامعه منفعل باشیم.

وضعیت حجاب در جامعه مطلوب نیست

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل احمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت حجاب در جامعه، اظهار کرد: حجاب در حال حاضر از وضعیت مطلوب فاصله گرفته است، اما در مسئله عفاف در استان دچار بحران جدی نیستیم.

وی افزود: در مسئله حجاب و عفاف پوسته آسیب دیده است، اما اگر توجه جدی به مسئله عفاف صورت نگیرد، این زخم عمق پیدا می‌کند، گزارشات در خصوص مسئله عفاف و حجاب نگران‌کننده است.

احمدی با تاکید بر اینکه اقدامات در هفته عفاف و حجاب در نصب بنر، غبارروبی گلزار شهدا و نصب تراکت در ادارات خلاصه شده است، بیان کرد: از ۲۲ دستگاه مرتبط فرهنگی تنها ۱۳ دستگاه در این حوزه برنامه ارائه داده‌اند و عموم برنامه‌های اجرا شده برای رفع تکلیف است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: قانون عفاف و حجاب مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است، اما باید پرسید این مصوبه تا چه اندازه اجرایی شده است، متأسفانه از ظرفیت روحیانیون در کاهش آسیب‌های فرهنگی به‌خوبی استفاده نشده است، در روستاهایی که روحانی ثابت وجود دارد، آسیب‌های فرهنگی کمتر مشاهده می‌شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت نامطلوب عرضه پوشاک منطبق بر فرهنگ ایرانی- اسلامی، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۹۵ درصد پوشاک موجود در چهارمحال و بختیاری وارداتی است و هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی- اسلامی ندارد، باید تولیدکنندگان این حوزه مورد حمایت قرار بگیرند و حداقل یک فروشگاه در سطح شهر چادر را با قیمت مناسب عرضه کند.

انتهای پیام
captcha