حمله موشکی یمنی‌ها به مهم‌ترین پایگاه‌ دولت مستعفی
کد خبر: 3999765
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

حمله موشکی یمنی‌ها به مهم‌ترین پایگاه‌ دولت مستعفی

پس از تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر چند شهرستان استان مأرب، رسانه‌های یمنی از حمله موشکی نیروهای صنعاء به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دولت مستعفی در جنوب مأرب خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فارس، منابع یمنی، بامداد امروز (جمعه)، از وقوع چند انفجار مهیب در یکی از انبارهای تسلیحاتی دولت مستفعی یمن در جنوب استان مأرب خبر دادند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه»، شامگاه پنجشنبه، چند انفجار مهیب یکی از پایگاه‌های نظامی نیروهای «عبدربه منصور هادی» رئیس‌دولت مستفعی یمن در ناحیه «الجوبه» به لرزه درآورده است.

این پایگاه خبری به نقل از منابع محلی گزارش داد که صداهای انفجار به دنبال یک حمله با موشک بالستیک به گوش رسیده است.

مطابق با این گزارش، پایگاه «الخشینه» واقع در جنوب ناحیه الجوبه با یک موشک بالستیک هدف قرار گرفته که در پی آن، عده‌ای از نیروهای دولت مستعفی کشته و مجروح شده‌اند؛ اما هنوز آمار دقیقی از شمار تلفات در دست نیست.

این وبگاه یمنی همچنین گزارش داد که پایگاه مذکور، مقر تیپ ۲۶ نیروهای دولت مستعفی، یکی از مهم‌ترین تیپ‌های نظامی وابسته به منصور هادی در محور بیحان بوده است که فردی به نام «مفرح بحیبح» فرماندهی آن را برعهده دارد.

البوابه الاخباریه الیمنیه در پایان نوشت این حمله در حالی صورت گرفته است که نیروهای یمنی پس از تسلط بر کوه‌های «ملعاء» به مرزهای ناحیه الجوبه نزدیک شده‌اند.

ارتش یمن طی چند روز گذشته توانسته بر ناحیه‌های مهمی در سه استان مأرب، شبوه و البیضاء تسلط پیدا کند.

نیروهای صنعاء روز سه‌شنبه دو شهرستان‌ راهبردی «بیحان» و «عین» را در استان شبوه (جنوب مأرب)‌ تحت کنترل خود درآوردند.

پس از پیشروی ارتش یمن در استان شبوه، منابع یمنی از تسلط این نیروها بر شهرستان «حریب» در استان مأرب خبر دادند.

از سوی دیگر، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عصر روز گذشته، اعلام کرد که نیروهای صنعاء موفق شده‌اند استان «البیضاء» را به طور کامل آزادسازی کنند.

استان البیضاء یمن از نظر جغرافیایی به دلیل قرار گرفتن در مرکز یمن و همسایگی با هشت استان مهم صنعاء، ذمار، مارب، إب، لحج، ابین، شبوه و ضالع از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است.

القاعده و داعش در بخش‌هایی از این استان در راستای منافع ائتلاف متجاوز سعودی فعالیت داشتند و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ماه‌ها در حال پیشروی در این استان برای آزادسازی کامل آن از دست این تروریست‌ها بودند.
انتهای پیام
captcha