فاز نخست موزه شهدای خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شود
کد خبر: 4001674
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
تا ۴۵ روز دیگر؛

فاز نخست موزه شهدای خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شود

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به کلنگ‎زنی و آغاز عملیات اجرایی موزه شهدای طبس از اجرایی شدن فاز نخست موزه شهدای استان تا ۴۵ روز دیگر در بیرجند خبر داد.

فاز نخست موزه شهدای خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، روز گذشته، 10 مهرماه در نشست کمیته برنامه‌ریزی طرح ملی لاله‌های روشن، اظهار کرد: نوآوری و تنوع در اجرای طرح لاله‌های روشن ضروری است.

وی برخورداری از برنامه جامع، پویا، مدون و متناسب با نیاز روز نسل جوان را لازمه بصیرت‌افزایی و ماندگاری دانش‌آموزان در خط ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: اردوهای جهادی، محلی برای آموزش سیره عملی و رفتاری شهدا و تبیین گفتمان عدالت، ایثار و از خودگذشتگی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در عرصه پژوهش زندگی‌نامه شهدا خوب عمل نشده است، تصریح کرد: در نظر گرفتن مکانی برای برپایی نمایشگاه دائمی تولیدات دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف ضروری بوده و تشکیل  هیئت اندیشه‌ورز دانش‌آموزی و تربیت راوی جوان نیاز امروز اردوهای جهادی و راهیان نور است.

قاسمی با اشاره به کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی موزه شهدای طبس از اجرایی شدن فاز نخست موزه شهدای استان تا ۴۵ روز دیگر در بیرجند خبر داد.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه شهدا هزینه عزت، اقتدار، استقلال و امنیت را پرداخت کرده و آن را به ما هدیه دادند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر نوجوان و دانش‌آموز شهید لندی، اظهار کرد: دانش‌آموز لندی، نمونه بارز پرورش یافته مکتب اسلام ناب و تفکر انقلابی نهضت حسینی، در چله دوم و گام دوم انقلاب است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گفتمان انقلاب، ترجمان گفتمان امام و رهبری است، بیان کرد: تکلیف ما امروز تبیین سیره عملی و رفتاری شهدا در شریان‌های جامعه جاری و ساری کرد و اگر مروج فعل و رفتار شهدا باشیم، نوجوان و جوان دانش‌آموز ما در برابر هجمه‌های ریز و درشت فرهنگی دشمن بیمه خواهد کرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با تأکید بر این مضمون که باید مردانه در مسیر گفتمان عدالت، انقلاب، شهید و شهادت قدم زد و از رجزخوانی دشمنان و منافقان نترسید، اظهار کرد: بصیرت‌افزایی و معرفت انقلابی، لازمه موفقیت در انجام وظیفه و قدم نهادن در مسیر شهدا و ایثارگران این است که اضافه بر همه‌ آموزش‌های مهارتی و اجتماعی بر روی نفس خود نیز کار کرده و معنویت وجودی خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha