سیدمجتبی حسینی دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی شد
کد خبر: 4001848
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

سیدمجتبی حسینی دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی شد

مراسم تودیع محمدرضا نصیری و معرفی سیدمجتبی حسینی در سمت دبیری فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز دهم مهرماه برگزار شد.

سیدمجبی حسینی دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مراسم تودیع محمدرضا نصیری، از سمت دبیری فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان، محمد دبیرمقدم معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان و سیدمجتبی حسینی دبیر جدید فرهنگستان و جمعی از همکاران برگزار شد و طی این مراسم غلامعلی حدادعادل از تلاش‌ها و زحمات نصیری در طول مسئولیت دبیری فرهنگستان تشکر کرد.

متن سپاس‌نامه‌ای که از طرف رئیس فرهنگستان به محمدرضا نصیری اهدا شد، چنین است:

با سلام و احترام

لازم می‌دانم از تلاش‌ها و زحمات جناب‌عالی در دوران طولانی مسئولیت دبیری فرهنگستان زبان و ادب فارسی سپاسگزاری کنم. امیدوارم فرهنگستان بتواند در آینده از همکاری‌های جناب‌عالی در گروه‌های علمی و سایر بخش‌ها بهره‌مند گردد.
غلامعلی حدادعادل»

محمدرضا نصیری عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است که در کنار دبیری فرهنگستان، مدیریت گروه‌های دانشنامه زبان و ادب فارسی در شبه‌قاره و گروه مطالعات زبان و ادب فارسی در آسیای صغیر و همچنین انتشارات فرهنگستان را برعهده دارد.

بر اساس این گزارش، سیّد مجتبی حسینی، معاون سابق امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حکمی از طرف رئیس فرهنگستان، دکتر غلامعلی حداد عادل، به سمت دبیری فرهنگستان منصوب شد. متن حکم مذکور چنین است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر سیدمجتبی حسینی

احتراماً، با توجه به دانش و تجربه جناب‌عالی در مدیریت‌های فرهنگی، به‌موجب این حکم به سمت دبیری فرهنگستان زبان و ادب فارسی منصوب می‌شوید.
توفیق جناب‌عالی را در این مسئولیت از خداوند بزرگ مسئلت می‌کند.

غلامعلی حدادعادل

انتهای پیام
captcha