فعالیت‌های قرآنی باید یکپارچه باشد
کد خبر: 4003695
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

فعالیت‌های قرآنی باید یکپارچه باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از موازی‌کاری در حوزه قرآن گفت: جلوگیری از موازی‌کاری و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های قرآنی؛ فرهنگ و آموزه‌های این کتاب آسمانی را در جامعه نهادینه می‌کند.

فعالیت های قرآنی باید یکپارچه باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با روحانیون، طلاب و اساتید حوزه علمیه در مسجد جامع تبریز با تأکید بر ارزیابی عملکرد متولیان فعالیت‌های قرآنی گفت: بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی باید فضای عمومی جامعه و همه مراکز آموزشی رنگ و بوی قرآنی داشته باشد، از این رو باید بررسی کنیم چه میزان به وظایف خود در قبال قرآن عمل کرده‌ایم؟

وی تدریس و تفسیر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در رسانه ملی را بسیار ارزشمند و اثرگذار توصیف کرد و ادامه داد: قرآن و آموزه‌های آن هیچ وقت تکراری نمی شود چرا که هر روز یک بُعد جدیدی از آن را می‌توان آموخت و در بین مردم تبیین و تشریح کرد.

آل‌هاشم، با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و حضرت امام راحل قرآن از مهجوریت درآمده است، اظهار کرد: فرهنگ قرآنی بعد از انقلاب اسلامی در جامعه نهادینه شده است. هر چند در این حوزه موازی کاری های نهادهای متولی و مؤسسات خصوصی آسیب جدی به این حوزه وارد کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر یکپارچه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی گفت: توجه و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به قرآن و ترویج این فرهنگ در جامعه یک نقشه راه برای مدیریت واحد و تبیین آموزه‌های این کتاب آسمانی در جامعه است که آحاد مردم خصوصاً نهادهای متولی باید به آن اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha