راه‌اندازی دبیرخانه‌های کیفیت‌بخشی به دروس در وزارت آموزش و پرورش
کد خبر: 4004162
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

راه‌اندازی دبیرخانه‌های کیفیت‌بخشی به دروس در وزارت آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه دبیرخانه‌های کیفیت‌بخشی به دروس در وزارتخانه راه‌اندازی و آغاز به‌کار کرده است، گفت: دبیرخانه‌های دروس مدارس باید تقویت و مرجعیت آنها حفظ شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان، مرضیه مسگرزاده، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌و‌پرورش در افتتاحیه گردهمایی دبیران دبیرخانه‌های راهبری دروس دوره اول متوسطه کشور که دیروز، 19 مهرماه در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با تبریک آغاز ماه ربیع‌الاول، گفت: کردستان شریک قوی ستاد وزارت در اجرای برنامه‌های کشوری است و اولین گام برای برگزاری جلسات حضوری، با همکاری استان کردستان آغاز شده است.

وی به سابقه فعالیت و جایگاه گروه‌های آموزشی در آموزش‌و‌پرورش و دفاتر ستادی آموزش اشاره کرد و افزود: در گروه‌های آموزشی، جدای از تشکیلات اداری و متفاوت با سایر واحدها، تعدادی از معلمان سرآمد با عنوان اعضای گروه در دروس مختلف همکاری داشته‌اند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت با اشاره به تغییرات ایجاد شده در نحوه فعالیت گروه‌های آموزشی، فراز و فرود این بخش و تلاش‌های لازم به‌منظور پیشبرد امور، بیان کرد: به منظور پیگیری فعالیت‌ها، دبیرخانه‌های کیفیت‌بخشی به دروس راه‌اندازی و آغاز به‌کار کرد.

وی افزود: با محوریت و مدیریت استانی، دبیرخانه‌های کشوری دروس به شرکای استانی ستاد تبدیل شده و امروز 15 دبیرخانه کشوری دروس مختلف در استان‌ها مستقر و نقش ستادی را ایفا کرده و سرآمدی را به تصویر می‌کشند.

مسگرزاده با بیان اینکه تغییر روش به گونه‌ای هدایت شده که بهترین شکل اجرایی را نسبت به گذشته داشته باشد، اظهار کرد: در حال حاضر از توانمندی معلمان و ظرفیت‌های استانی به خوبی در قالب دبیرخانه‌های دروس استفاده می‌شود.

وی با اشاره به استقرار دبیرخانه کشوری درس ادبیات فارسی در استان فرهنگی کردستان و سرآمدی آن بین سایر دبیرخانه‌های دروس، بیان کرد: بر اساس روال، بعد از سپری شدن سه سال از فعالیت دبیرخانه‌ها، مسئولیت آنها به استان دیگر واگذار می‌شود، اما به جهت توانمندی بالای کردستان و همکاران این دبیرخانه و تلاش‌های صورت گرفته، اقدامی برای تغییر محل دبیرخانه ادبیات انجام نشده است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌و‌پرورش نتایج کسب شده در این حوزه را مرهون حرکت سازمان‌یافته و تخصصی و دغدغه افراد و جایگاه انکارناپذیر دبیرخانه‌های راهبری دروس عنوان کرد و آن را ارزشمند دانست.

وی در پایان با تشکر از دبیرخانه درس ادبیات فارسی مستقر در استان کردستان و سایر دبیرخانه‌های دروس در سطح کشور، بر اهتمام بیشتر و ارتقای جایگاه دبیرخانه‌ها تحت نظارت استان و ستاد تأکید و ابراز امیدواری کرد: دبیرخانه‌های دروس باید تقویت و مرجعیت آنها حفظ شود.

انتهای پیام
captcha