مبارزه با خلافت ظلم و جور؛ راهبرد اصلی امام حسن عسكری(ع)
کد خبر: 4004345
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

مبارزه با خلافت ظلم و جور؛ راهبرد اصلی امام حسن عسكری(ع)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت: مبارزه با خلافت ظلم و جور، مقابله با جریانات انحرافی و پیمودن مسیر واقعی اسلام راهبرد اصلی امام حسن عسكری(ع) بود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام اسحق فاضلی‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب، صبح امروز، 20 مهرماه، با اشاره به نزدیک بودن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و عرض تسلیت این ایام، اظهار کرد: آماده‌سازی مردم برای غیبت حضرت امام زمان(عج) با تشریح فلسفه غیبت از كارهای بزرگ و ارزشمند امام حسن عسكری(ع) در دوران امامتشان بود. این امام بزرگوار در مجالس و محافل مختلف بحث غیبت حضرت مهدی موعود (عج) را مطرح می‌کردند.

وی افزود: اینكه امام حسن عسكری (ع) برای آماده‌سازی غیبت امام زمان(عج) ارتباط خود را با شیعیان به حداقل رسانده و سازمان وكلا را تقویت كردند. سازمان وكالت در عصر امام صادق(ع)، تشكیل شده بود و با فعالیت‌های مختلف و با نظارت امامان معصوم(ع) كار خود را ادامه داد و به‌تدریج تا زمان امام حسن عسگری(ع)، شكلی منسجم یافت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب تصریح کرد: امام حسن عسكری(ع) با وجود سن كم از علم و دانش فراوانی برخوردار بودند. آن حضرت همواره یاور مستمندان و فقرا بوده و هرگز به دنیای مادی اهمیت نمی‌دادند و اخلاق و معرفت ایشان به مانند پیامبر مكرم اسلام(ص) بود.

فاضلی‌پور یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت امام حسن عسکری(ع) مبارزه با خلافت ظلم و جور بود. در حقیقت مقابله با جریانات انحرافی، زیاده‌خواهی خلفای ظالم و پیمودن مسیر واقعی اسلام راهبرد اصلی آن حضرت بود که در نهایت باعث شد حضرت در سن ۲۸ سالگی به دست خلفای عباسی به صورت مظلومانه‌ای به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha