راه‌اندازی کانون‌های مهدوی از اقدامات ارزشمند دهه ۸۰ بود
کد خبر: 4005210
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
عباس شیراوژن:

راه‌اندازی کانون‌های مهدوی از اقدامات ارزشمند دهه ۸۰ بود

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ابتدای دهه ۸۰ تشکیل کانون‌های مهدویت و نقش نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ترویج معارف مهدوی و آینده‌پژوهشی در بین اساتید و دانشجویان بسیار ارزشمند بود.

راه‌اندازی کانون‌های مهدوی از اقدامات ارزشمند دهه ۸۰ بود

به گزارش ایکنا، عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه جمعه در همایش «عهد علمی دانشگاهیان با حضرت، ولی عصر(عج)» اظهار کرد: فرهنگ سازی مهدویت و تببین آن بزرگترین دغدغه دانشجویان بوده و طی سال‌های اخیر قوت بیشتری به خود گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسئله موعود و مهدویت در دانشگاه‌ها بسیار ضروری است، افزود: آماده سازی عصر ظهور دغدغه اصلی دانشجویان است تا بتوانند با فرهنگ سازی زمینه ظهور امام زمان (عج) را در دانشگاه‌ها و جامعه فراهم کنند.

وی ادامه داد: امروز همانگونه که دشمن نایستاده و با همه توان خود وارد عرصه اسلام گریزی، شبهه افکنی، جریان‌های انحرافی شده و هر اقدامی برخلاف مسیر مهدویت را در دستور کار خود قرار داده است و با بمباران رسانه‌ای بذر ناامیدی را در کشور می‌کارد، ما دانشگاهیان وظیفه داریم با برگزاری دوره‌های مهدویت، انتظار و فلسفه ظهور اساتید و دانشجویان خود را نسبت به مسائل پیرامون آگاه کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: آنچه امروز نیاز کشور است، امید، به آینده و برطرف کردن ناامیدی‌هاست. وجود مشکلات پایه‌ای همچون معیشت، اقتصاد و هجمه دشمن در این زمینه نگاه تیره و تاری را نسبت به آینده جوانان رقم زده است که امید است با آمدن دولت سیزدهم این مشکلات برطرف شود و بار دیگر دشمنان ناکام شوند.

شیراوژن بیان کرد: امروز باید مسائل و مطالبی که مطرح می‌شود به مخاطب خاص خودش یعنی دانشجویان نزدیک باشد و ادبیاتی که به کار گرفته می‌شود جوان پسند باشد که در این خصوص بزرگ منادی حل مسائل و توجه به جوانان شخص مقام معظم رهبری است که با بیانات مختلف، استدلا‌لهای متعدد، مصادیق بارز و عینی، بذر امید را در قلب جوانان می‌کارند و با جوانگرایی در دولت سیزدهم این امید قوت گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی ادامه داد: مهدویت، کلان نگاه معرفتی و ارزشی است که می‌توان با پرداختن به آن، ترویج و تبیین آن میان دانشجویان و آشنا شدن با مفهوم انتظار در صحت و سلامت به سرمنزل مقصود رسید. 

محمدرضا مردانی؛ رئیس سازمان بسیج اساتید نیز در این نشست گفت: شاید شنیده باشید که سال‌ها قبل در همایشی که در اورشلیم برگزار شد، فوکویاما در سخنانی شیعه را دارای دو بال توصیف کرد. یکی سرخ (عاشورا) و یکی سبز (مهدویت).

وی به ادامه سخنان فوکویاما پرداخت و گفت: این نظریه پرداز غربی معتقد بود، شیعه یک زره مهمی بر تن دارد به نام ولایت فقیه، اگر می‌خواهید آن بال‌ها را بگیرید ابتدا باید زره را از تن آن خارج کنید، کاری که دشمن سالهاست مشغول آن است و ولایت فقیه را هدف گرفته است و اینجاست که بصیرت داشتن به کمک افراد می‌آید.

مردانی تصریح کرد: امروز جنگ دشمنان با اسلام، انقلاب و تشیع، جنگ نرم است لذا باید با زبان و ادبیات خودشان نخبگان جامعه مقاومت و ایستادگی کنند و با تمرکز بر مهدی باوری، مهدی یاوری در ابعاد مختلف زندگی و تقویت جریان مهدوی، نقشه دشمنان را بر آب کرد.

انتهای پیام
captcha