اهمیت حضور دانشجومعلمان در مسابقات قرآن و عترت
کد خبر: 4005407
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

اهمیت حضور دانشجومعلمان در مسابقات قرآن و عترت

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با بیان اینکه در مقاطع ابتدایی معلم جداگانه قرآن نداریم و بخش زیادی از شکل‌گیری روحیات کودکان در دوره ابتدایی اتفاق می‌افتد، گفت: برای ما مهم است که دانشجویان در مسابقات قرآن و عترت حضور پیدا کنند.

اهمیت حضور دانشجو معلمان در مسابقات قرآن و عترت

حمیدرضا مشهدی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با بیان اینکه سی‌و‌یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور به میزبانی استان قزوین و به‌ صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: بخش‌هایی مانند خوشنویسی، نمایشنامه رادیویی و آثار پژوهشی و معارفی آنلاین و بخشی دیگر نیز به‌ صورت کتبی و بارگذاری آثار در سایت، برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش قرآنی، مسابقات شامل حفظ قرآن، حفظ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه آنلاین در سامانه دانشگاه برگزار می‌شود، داوری این بخش از مسابقات امروز آغاز و برنامه زمانی مشخص برای شرکت‌کنندگان استان‌های مختلف تعیین‌ شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین اظهار کرد: داوران در دانشگاه فرهنگیان استان قزوین حضور دارند و داروی آنلاین و از طریق ارتباط تصویری با شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد. در بخش آقایان همزمان 2 گروه داوری فعالیت دارند، صبح امروز، 24 مهر در بخش آقایان حفظ 5 و 10 جز و بعدازظهر امروز حفظ کل، حفظ صحیفه سجادیه و حفظ نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش خواهران نیز داوری توسط یک گروه انجام می‌شود بنابراین داوری طی 2 روز صورت می‌گیرد، حفظ 5 جز امروز صبح برگزار شد و حفظ 10 و 20 جز بعدازظهر امروز داوری می‌شود، همچنین در این بخش حفظ 30 جز، حفظ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز فردا برگزار می‌شود.

مشهدی یادآور شد: داوران آقایان در پردیس شهید رجایی و داوری بانوان در پردیس بنت‌الهدی مستقر هستند، در انتخاب داوران تلاش کردیم که از ظرفیت خوب داوران استان قزوین استفاده‌ شده است، درعین‌حال برای تکمیل کادر داوری از استان‌های دیگر نیز بهره بردیم، داوران همه در دانشگاه حضور دارند.

وی اظهار کرد: مسابقات دانشجویی معمولاً بین دانشجویان برگزار می‌شود، باید توجه کرد هر دانشجویی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کند در آینده معلم می‌شود و طی 30 سال حداقل 2 هزار دانش‌آموز را آموزش می‌دهد، ما در دانشگاه فرهنگیان کشور 100 هزار دانشجو داریم که ضریب اثر بالایی را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین اظهار کرد: کوچک‌ترین اتفاقی که در هر حوزه‌ای از دانشگاه اتفاق می‌افتد تأثیر کشوری خواهد داشت و در عمق خانواده‌ها ورود پیدا می‌کند، اهمیت ویژه این است که 60 درصد دانشجویان ما معلمان ابتدایی هستند و باید توجه کنیم اصولاً در مقاطع ابتدایی معلم جداگانه قرآن نداریم، بخش زیادی از شکل‌گیری روحیات کودکان در دوره ابتدایی اتفاق می‌افتد لذا برای ما مهم است که دانشجویان در این مسابقات حضور پیدا کنند.

وی در پایان تأکید کرد: حضور دانشجویان در مسابقات قابل قبول است ضمن اینکه شرکت‌کنندگان استان قزوین در دوره قبلی رتبه سوم را کسب کردند که حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha