شیوه قدم برداشتن در مسیر سربازی امام زمان(عج)
کد خبر: 4005846
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

شیوه قدم برداشتن در مسیر سربازی امام زمان(عج)

حجت‌الاسلام روح‌بخش در جشن آغاز امامت امام زمان(عج) به تشریح تکنیک‌هایی جهت قدم برداشتن در مسیر سربازی امام زمان(عج) پرداخت.

به گزارش ایکنا، جشن آغاز امامت امام زمان(عج) شب گذشته، 24 مهرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم روح‌بخش از سوی کانون قرآن و عترت دانشگاه گلستان برگزار شد.

در این مراسم که به صورت مجازی برگزار شد، روح‌بخش به بیان نکاتی در مورد جایگاه خاص امامت و امام زمان(عج) پرداخت و گفت: امضای تقدیرات به دست امام زمان(عج) است، همچنین امام زمان(عج) و امامان دیگر واسطه فیض هستند.

وی با طرح این سؤال که چرا خداوند امامان را واسطه فیض قرار داده و توصیه شده که برای خواستن حاجات خود و فیوضات الهی ایشان را واسطه قرار دهیم؟ گفت: دلیل اول آن که خداوند خواسته با این کار مقام و جایگاه امام را به ما بشناساند. دلیل دوم نیز تجلیل خداوند از امامان توسط این کار است، دلیل سوم را نیز می‌توان در نظر گرفتن امتیازی ویژه برای امامان دانست، چهارم دلیل نیز الگو قرار دادن امامان برای سایر بندگان است.

روح‌بخش ادامه داد: سربازی حضرت ولی عصر(عج) از حالا برای بانوان و آقایان آغاز شده و مختص دوران ظهور نیست. سرباز امام زمان(عج) بودن نیز به این صورت است که اخلاق، رفتار، گفتار، کردار و اعمالمان در جامعه گویای آرامش حاصل از بندگی خداوند و اقتدا به ولی عصر(عج) باشد. درواقع این آرامش و این طراوت و نشاط باید به جامعه عرضه شود.

وی به تکنیک‌هایی جهت قدم برداشتن در مسیر سربازی امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: تکنیک اول، دادن گزارش هفتگی یا ماهانه به امام زمان(عج) و صحبت با ایشان است، تکنیک دوم نیز بالا بردن اطلاعات در زمینه مهدویت و تکنیک سوم تأثیرگذاری درمورد امام زمان(عج) بر روی دیگران است، تکنیک چهارم نیز دعا برای ظهور حجت و دادن صدقه است.

انتهای پیام
captcha