نخستین مرکز نیکوکاری حمایت از زوج‌های نابارور در کرمان افتتاح شد
کد خبر: 4006144
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

نخستین مرکز نیکوکاری حمایت از زوج‌های نابارور در کرمان افتتاح شد

نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی ناباروری کشور به منظور حمایت از زوج‌های نابارور و خانواده‌های پُرنوزاد امروز ۲۶ مهرماه در کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی ناباروری کشور با نام «بشری» به‌ منظور حمایت از زوج‌های نابارور و خانواده‌های پر نوزاد، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، استاندار کرمان، مدیرعامل بانک رسالت کشور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی از مسئولان استان امروز دوشنبه 26 مهرماه در کرمان افتتاح شد.

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ابتدای این مراسم به آمار بالای ناباروری در کشور اشاره کرد و گفت: هدف از راه‌اندازی این مراکز واگذاری امور خیر به مردم و خیرین است که تاکنون حدود ۴۰۰ مرکز نیکوکاری در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان هیچ بن‌بستی در فرزند آوری وجود ندارد بیان کرد: حمایت و تشویق گروهی از خیرین، کمیته امداد را بر آن داشت تا دراین‌ باره تسهیل‌گری و زمینه درمان را با تخفیف گرفتن از پزشکان و یا با تأمین هزینه و شرایط رایگان برای زوج‌ها فراهم کند.

وی بابیان اینکه همه خدماتی که استان‌های دیگر در زمینه‌ی درمان ناباروری ارائه می‌دهند، در استان کرمان وجود دارد اما هزینه‌ها بالا است؛ افزود: مسئله دیگر تأمین معاش خانواده‌های پُر نوزاد و چندقلوزایی است که باید جایی برای رسیدگی به مشکلات این خانواده‌ها وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌ حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان نیز در مراسم افتتاح این مرکز نیکوکاری با بیان اینکه ارزش کار خیر در نگاه دینی بالا است گفت: مراکز نیکوکاری در حوزه‌های مختلف و کسانی که همت می‌کنند این مراکز راه‌اندازی شود مصداق این امر هستند.

وی ادامه داد: کار خیر در جامعه زیاد است اما گاهی کار خیر در راستای یک اتفاق و تخصص و باهدف خاصی است که بر آن حاکم است و این ارزش کار را چند برابر می‌کند.

امام‌جمعه کرمان در ادامه به روایتی از امام علی(ع) در مورد کار خیر اشاره کرد و افزود: طبق فرموده امام علی(ع) کسی که کار خیر انجام می‌دهد از خیری که اتفاق می‌افتد عظمت آن بالاتر است.

انتهای پیام
captcha