تربیت حافظ قرآن در شهر شهید سلیمانی با جدیت دنبال می‌شود
کد خبر: 4007982
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹

تربیت حافظ قرآن در شهر شهید سلیمانی با جدیت دنبال می‌شود

مدیر و مؤسس مؤسسه قرآن وعترت الرحمن شهرستان رابر با اشاره به مشکلات مؤسسات قرآنی در دوران کرونا، گفت: ما تا توان داریم، گوش به فرمان رهبرمان هستیم و برای تربیت حافظان قرآن در شهر شهید سلیمانی تلاش خواهیم کرد.

معصومه شهابی، مدیر و مؤسس مؤسسه قرآن وعترت الرحمن شهرستان رابر در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه کرونا بر فعالیت مؤسسات قرآنی تأثیر داشته است، گفت: پیش از شیوع کرونا این مؤسسه دوره آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، حفظ خردسالان به روش قصه و بازی، حفظ نونهالان به روش سه بار تکرار، تفسیر قرآن، تجوید و مفاهیم را برگزار می‌کرد. قرآن‌آموزان در زمینه حفظ 1، 5 و7جزء و جزء30 قرآن کریم موفق به کسب رتبه‌های کشوری شده‌اند.

شهابی ادامه داد: پیش‌از کرونا نزدیک به 150 قرآن‌آموز در خود مؤسسه و 70 نفر قرآن‌آموز در گروه‌های قرائت قرآن خانگی که به صورت هفتگی برگزار می‌شد، فعالیت داشتند. اما در حال حاضر 25 نفر به صورت حضوری و 112 نفر غیر حضوری در حال آموزش هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش‌های مؤسسه محدود به حفظ تخصصی نونهالان و روخوانی و روانخوانی و همچنین آموزش چرتکه است، گفت: آموزش هم به صورت حضوری و هم آنلاین در رده‌های سنی زیر 12 سال و نونهالان پیش دبستان انجام می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی الرحمن ادامه داد: این مؤسسه به جز فعالیت‌های قرآنی، در برگزاری مراسمات مذهبی همچون جشن‌ها، اعیاد و مراسمات شهادت، همکاری با 21 زوج جوان در مسئله ازدواج و تهیه جهیزیه نیز فعال است. همچنین با فراهم کردن خانه‌بازی، کودکان می‌توانند همراه با آموزش‌های قرآنی به ورزش نیز بپردازند.

شهابی در ادامه به مشکلات مؤسسات قرآنی در دوران کرونا پرداخت و گفت: شیوع کرونا صدمه بسیار زیادی به مؤسسات قرآنی وارد کرده است و در این مدت براساس دو طرح ارسالی به اداره ارشاد اسلامی، یک وام دریافت شد. اما وام کرونایی به دلایل متعدد در اختیار مؤسسه قرار نگرفت.

وی مهمترین درخواست از مسئولین استان را فراهم کردن شرایط برای هماهنگی اداره ارشاد شهرستان با اداره آموزش و پرورش جهت شرکت دانش‌آموزان و اولیاء آن‌ها در کلاس‌های مؤسسات قرآنی دانست، و گفت: در نظر گرفتن شرایط استخدامی و مسئله بیمه از جمله مشکلات فعالان قرآنی است. و باید به این امر توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

معصومه شهابی در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن، بیان کرد: تلاش‌های قرآنی زیادی در شهرستان انجام شده است. و ما تا توان داریم گوش به فرمان رهبرمان هستیم و برای تربیت حافظان قرآن در شهر شهید سلیمانی تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha