پیشرفت جامعه در گرو بهره‌مندی از راهنمایی‌های قرآن است
کد خبر: 4008602
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

پیشرفت جامعه در گرو بهره‌مندی از راهنمایی‌های قرآن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، گفت: باید در زندگی فردی و اجتماعی با قرآن کریم انس و الفت داشته باشیم زیرا جامعه‌ای که از راهنمایی‌های کتاب حق بهره‌مند شود، پیشرفت کرده و به جایگاه والاتری دست می‌یابد.

حجت‌الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی  آذربایجان‌غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، روز گدشته 5 آبان‌ماه، در همایش «نقش قرآن در وحدت مسلمین»، اظهار کرد: قرآن کریم کتاب قدرتمند و شکست‌ناپذیری است و امت قرآن هم باید عزتمند و شکست‌ناپذیر باشند و قرآن، انسان را به برهان دعوت می‌کند و هر کسی به سمت برهان برود و محکم سخن گوید، قدرتمند می‌شود.

وی افزود: قرآن انسان‌ها را به تحدی دعوت می‌کند و اگر امت مسلمین می‌خواهند بدانند چه اندازه به این کتاب آسمانی عمل کردند باید ببیند چه اندازه جامعه قابل تحدی است. چنان که انقلاب اسلامی ما وابسته به این کتاب الهی و بی‌نظیر بود و امام خمینی(ره) توانست آموزه‌های خداوند را در رگ‌های جامعه تزریق کند.

وی ادامه داد: در دنیای امروز دوره‌ای مانند هشت سال دوران دفاع مقدس که برخواسته از آموزه‌های قرآنی بود، وجود ندارد و در این چهل و سه سال انقلاب اسلامی با آن همه تحریم‌ها و کار‌شکنی‌ها در بسیاری از شاخصه‌ها پیشرفت چشم‌گیری کردیم و هر کجا به آیات الهی عمل کردیم پیشرفت با ما همراه بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امام نظریه ولایت‌فقیه را در جامعه جاری و ساری کرد که نظیر آن در دنیا وجود ندارد و اخلاق و رفتار ما هم باید به کتاب الهی رجوع داده شوند و اگر با آن منافات داشت باید اصلاح شود.

وی گفت: باید قرآن را آن‌گونه که مثل و مانندی ندارد در جامعه اجرا کنیم و با این کتاب الهی زندگی کرده و محشور شویم و زندگی ما رنگ و بوی آن را بگیرد در این صورت در جهان و آخرت سعادتمند می‌شویم.

حجت‌الاسلام امامی تأکید کرد: باید در زندگی فردی و اجتماعی با قرآن انس و الفت داشته باشیم زیرا جامعه‌ای که از راهنمایی‌های کتاب حق بهره‌مند شود، پیشرفت کرده و به جایگاه والاتری دست می‌یابد.

انتهای پیام
captcha