اختلاف میان جوامع اسلامی دشمنان را بر آنها مسلط می‌کند
کد خبر: 4008603
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

اختلاف میان جوامع اسلامی دشمنان را بر آنها مسلط می‌کند

نویسنده و محقق اهل کشور ترکیه، گفت: دشمنان می‌خواهند برادران اسلامی را به جان هم انداخته و فساد را ترویج دهند و اگر اختلاف در میان جوامع اسلامی رواج یابد گرگ‌های تا دندان مسلح به ممالک اسلامی مسلط خواهند شد.

نجلاسایدام محقق و نویسنده اهل‌ترکیه به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، نجلا سایدام، نویسنده و محقق اهل کشور ترکیه، ۵ آبان‌ماه، در همایش «نقش قرآن در وحدت مسلمین»، اظهار کرد: کسانی که اسیر رنگ‌ها باشند نزاع در بین آن‌ها رواج خواهد یافت و مسلمین قبل از هر چیز موجود و اهل قرآن کتاب الهی هستند.

وی افزود: ما چون زیرپرچم اسلام و امت پیامبر اعظم هستیم برادر و برابریم و اگر اسیر رنگ‌ها باشیم جنگ‌های فراوانی روی خواهد داد و از این رو دشمن می‌خواهد با اسلام که دین صلح و دوستی بوده مقابله کند بنابراین مهم‌ترین وظیفه مسلمین امروز مبارزه با فساد و مجادله است.

سایدام بیان کرد: در تاریخ هم همیشه حق و باطل، ظلم و عدالت، ظالم و مظلوم در نزاع بودند و ما باید در یکی از این جهت‌ها باشیم و اگر امروز عده‌ای که به دنبال طرح مباحث شیعه سنی هستند درصدد رسوخ در جوامع اسلامی هستند و به همین سبب نزاع و جنگ‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: همه مسلمانان به یک قبله، خدا، قرآن و پیامبر و دین معتقدند و چرا باید بین‌ آن‌ها اختلافات باشد و چاره‌ای جز تمسک به اشتراکات نداریم چرا که در غیر این صورت هم در این دنیا و هم در اخرت متضرر خواهیم شد و امام راحل(ره) به درستی مسئله وحدت را مطرح کردند.

نویسنده و محقق اهل کشور ترکیه تصریح کرد: امروز رژیم‌ صهیونیستی و آمریکا به منافع خود در ممالک اسلام چشم دوخته‌اند و می‌خواهند برادران اسلامی را به جان هم انداخته و فساد را ترویج دهند و اگر اختلاف در بین اسلام رواج یابد گرگ‌های تا دندان مسلح به ممالک اسلامی مسلط خواهند شد.

وی گفت: امام خمینی(ره) با ایجاد انقلاب اسلامی مقابل جبهه کفر و شیاطین بزرگ ایستاد و جبهه را مشخص کرد و امروز مهم‌ترین دشمن ما آمریکا و رژیم صهیونیست بوده و راه مقابله با آن اتحاد مسلمین است.

سایدام افزود: اهل‌بیت پیامبر(ص) محور وحدت بین امت اسلامی است و ما این وحدت را در اربعین دیدیم و باید در دیگر کشورها این مسایل را ترویج دهیم و هر اندازه اتحاد داشته باشیم و با هم ارتباط داشته باشیم به پیروزی خواهیم رسید و هر اندازه از هم دور باشیم راه‌های ورود فتنه را هموار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ما به‌عنوان اهل سنت معتقدیم که دوستان اهل بیت(ع) دوستان ما و دشمنان اهل بیت(ع) دشمنان ما هستند و هر کس با اولاد رسول خدا(ص) به ستیز برخیزد، با خدا با ستیز برخواسته زیرا امروز محبت امام حسین(ع) و ائمه(ع) رمز وحدت مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha