رویکرد ایران در مذاکرات «اقدام در مقابل اقدام» باشد
کد خبر: 4008863
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

رویکرد ایران در مذاکرات «اقدام در مقابل اقدام» باشد

امام جمعه رشت، با اشاره به آغاز دوز جدید مذاکرات ایران در راستای برجام، تصریح کرد: محور مذاکرات ایران با طرف های اروپایی «اقدام در مقابل اقدام» است، یعنی اگر طرف مقابل اقدام کند، جمهوری اسلامی نیز اقدام خواهد کرد.

مذاکره اقدام برجام فساد 13 آبان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 7 آبان در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به فرارسیدن یوم الله 13 آبان، به دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران اشاره کرد و گفت: 13 آبان سالروز تبعید امام و شهادت دانش آموزان است، اما تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که از آن به عنوان انقلاب دوم یاد می شود، پاسخی به جنایات آمریکا در ایران بود.

وی با بیان اینکه تاریخ آمریکایی ها با جنایت علیه کشورها و ملت ها گره خورده است، افزود: افرادی که فکر می کنند آمریکا دست از دشمنی با جمهوری اسلامی برمی دارد، در اشتباه هستند، زیرا استکبار همواره با اسلام ناب محمدی در ستیز است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ملت ایران را نماد مبارزه با استکبار دانست و تصریح کرد: مبارزه علیه استکبار به معنی جنگ و لشکرکشی نیست، بلکه ملت ایران همواره در مقابل توطئه های استکباری ایستادگی می کنند و تسلیم نمی شوند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه امروز استکبار در آمریکا تجسم پیدا کرده است، گفت: مقام معظم رهبری همواره کشورهای اسلامی را به ایستادگی در مقابل استکبار دعوت کردند و وحدت اسلامی با یادآور شدند.

وی وحدت را یک اصل استراتژیک در اسلام دانست و عنوان کرد: وحدت یک دستور قرآنی است و مسلمانان باید وحدت، هوش و بصیرت سیاسی داشته باشند و بدون توجه به مسئله وحدت سخنی نگویند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات ایران در راستای برجام، تصریح کرد: محور مذاکرات ایران با طرف های اروپایی «اقدام در مقابل اقدام» است، یعنی اگر طرف مقابل اقدام کند، جمهوری اسلامی نیز اقدام خواهد کرد لذا از تیم مذاکره کننده ایران می خواهیم منفعلانه رفتار نکند و از فرصت عدم اجماع آمریکا و اروپا بهره ببرد.

وی به واردات چای خارجی به استان گیلان به ویژه لاهیجان اشاره کرد و افزود: ورود چای خارجی به گیلان شبه خیانت است و از تعزیرات حکومتی می خواهیم این موضوع را با جدیت بررسی کند زیرا بعید نیست کسانی می خواهند به صنعت چای ما ضربه بزنند.

امام جمعه رشت با اشاره به مشکل ایجاد شده در عرضه بنزین در جایگاه های سوخت، بیان کرد: از ملت ایران به ویژه مردم گیلان که از خود صبوری نشان دادند قدردانی می کنیم.

آیت الله فلاحتی به تودیع و معارفه استاندار گیلان در روز گذشته اشاره کرد و گفت: از تلاش های استاندار قبلی قدردانی می کنیم و استاندار جدید با توجه به سوابق مدیریتی و تجربه ای که دارد، نشان می دهد از توانمندی های لازم برای اداره استان برخوردار است.

وی با توصیه به استاندار گیلان و شهردار رشت مبنی بر اینکه به فکر ساماندهی مشکلات مردم باشید، تصریح کرد: همه مدیران و مسئولان باید برای کمک به استاندار جدید تلاش کنند و دیگر جای تخریب نیست البته نقد جای خود را دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه فسادستیزی باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد مطالبه مردم و خواسته رئیس جمهور است و باید سرلوحه برنامه تمام دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی، خواستار پیگیری حقوق معوقه کارگران توسط استاندار گیلان و شهردار رشت شد و اظهار کرد: حقوق کارگران برخی شرکت ها سه ماه عقب افتاده و این موضوع نیازمند بررسی و پیگیری است.

وی با بیان اینکه تلاش کنید کارخانه ای در گیلان تعطیل نشود، یادآور شد: مسئولان قانون را معیار فعالیت های خود قرار دهند و بر این اساس برنامه ها را اجرا کنند.

انتهای پیام
captcha