خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد پایش می‌شوند
کد خبر: 4009283
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد پایش می‌شوند

رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از بررسی‌ و ارزیابی‌های لازم و دقیق، خبرنگاران عرصه مطبوعات و رسانه‌های استان پایش خواهند شد تا خبرنگاران واقعی مشخص شوند.

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد پایش می شوند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید داود موسوی منش، رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد امروز، 9 آبان‌ماه در نشست مشترک اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل جدید روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان، اظهار کرد: ساختمان خانه مطبوعات نیمه کاره رها شده که از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم نسبت به تکمیل و تجهیز این ساختمان کمک و مساعدت لازم را داشته باشند. مهمترین مشکل و چالش خبرنگاران استان نداشتن مسکن و سرپناه است.

موسوی منش اظهار کرد: این قشر زحمتکش با مشکلات رفاهی و معیشتی بسیاری مواجهند که انتظار داریم مسئولان و متولیان امر در خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، بیمه خبرنگاری حمایت کنند.

وی بیان کرد: به علت کثرت پایگاه‌های خبری در استان کهگیلویه و بویراحمد از متولیان امر در مرکز انتظار داریم با توجه به اینکه این عرصه اشباع شده دیگر مجوز و پروانه جدیدی صادر نکنند. پس از بررسی‌ و ارزیابی‌های لازم و دقیق، خبرنگاران عرصه مطبوعات و رسانه‌های استان پایش خواهند شد تا خبرنگاران واقعی مشخص شوند.

همچنین، رضا خردمند، معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: جوانترین و پویاترین رسانه‌های کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند اما خبرنگاران و رسانه‌های این استان در زمینه‌های مختلف تجهیزات، امکانات، رفاهی و معیشتی مظلوم هستند.

وی افزود: هم اکنون ۱۱۴ پایگاه خبری، ۱۴ خبرگزاری، ۶ هفته نامه،۵ روزنامه استانی، ۵۵ روزنامه های کشوری و چند رسانه برخط غیر برخط در این استان فعالیت دارند. ۹۷ درصد خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد مسکن، فاقد بیمه خبرنگاری و خودرو هستند که نیازمند حمایت و کمک جدی هستند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ساختمان فرهنگی و مطبوعاتی خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد کار بی‌نظیری بود که از سوی استاندار وقت آقای کلانتری انجام شد نیاز به تصریح در تکمیل دارد البته امسال ۵۰۰ میلیون تومان به این ساختمان اختصاص داده شده و در صورتی که تکمیل شود ما اقدام به تجهیز این ساختمان می کنیم.

همچنین،عبدالعزیز تقی‌زاده، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن تشکر از زحمات مدیرکل قبلی روابط عمومی استانداری گفت: از جنس رسانه هستم و خانه‌ مطبوعات را خانه خود می‌دانم.

تقی زاده با بیان اینکه هویت بخشی از نیازهای اصلی خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: باید مشخص شود که به چه کسانی خبرنگار گفته می‌شود. پیشنهاد می‌شود که اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان فعالان عرصه خبر و رسانه‌های استان را پایش کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وجود ۱۱۴ پایگاه خبری برای استان کهگیلویه و بویراحمد جای تأمل دارد که البته این مسئله هم یک فرصت و هم یک تهدید است. خبرنگار جایگاه رفیع و ویژه‌ای دارد که البته خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد مظلوم هستند. وابسته به هیچ طریق سیاسی نیستم و در کارم این مسائل را دخیل نمی‌دهم.

همچنین، زیبا کرمی، دیگر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: انتظار داریم که آگهی‌ها در سطح استان ساماندهی شوند و عدالت در توزیع آگهی آن نیز رعایت شود.

عیسی فتحی، یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رسانه های استان بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرند. نداشتن مسکن بزرگترین چالش جدی خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد است که از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم در این زمینه چاره اساسی برای این قشر زحمتکش بیندیشند.

فتحی تصریح کرد: جایگاه رسانه و خبرنگار نسبت به گذشته در استان بهتر شده اما خبرنگاران حرفه‌ای کمترین درآمد و بیشترین استرس و حساسیت را دارند. کثرت رسانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند در رشد و توسعه استان مؤثر باشد و از جهتی نیز تبعات منفی نیز دارد که می‌توان در جهت ارتقا کیفی این رسانه تلاش کرد تا نقش مؤثری‌تری ایفا کنند.

فتحی ادامه داد: خبرنگاران با وجود مشکلات متعدد صنفی خود توانستند با شفاف مسائل و رخدادهای موجود استان به حل مشکلات مردم و اصلاح امور کمک کنند و نقش آنها در این راستا بی بدیل و قابل ستایش است.

این عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از دستگاه‌های مختلف دولتی و واحدهای صنعتی و مشاغل خصوصی استان انتظار داریم جهت تبلیغات کار، محصول و تولیدات خود از ظرفیت رسانه‌های استان استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha