نیت خود را در همه امور خدایی کنیم
کد خبر: 4009410
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

نیت خود را در همه امور خدایی کنیم

استاد حوزه گفت: نیت خود را در همه امور خدایی کنیم تا هم کسب اجر داشته باشیم و هم از آن‌ها برای سعادت در عالم برزخ استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام ذبیح‌الله رهگشا استاد حوزه علمیه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه‌های علمیه استان، حجت‌الاسلام ذبیح‌الله رهگشا، استاد حوزه علمیه بندرعباس، صبح امروز، 9 آبان ماه، در جمع طلاب مدرسه‌النبی(ص) بندرعباس اظهار کرد: در روایات اسلامی تلاش برای تأمین معاش خانواده در ردیف جهاد فی سبیل‌الله قرار گرفته است، البته باید به دنبال روزی حلال بود.

وی افزود: دنبال مال حلال رفتن بسیار ارزشمند است، اما این امر نباید با نیت ثروت‌اندوزی باشد، چراکه بسیاری از اعمال ممکن است ظاهری خدایی داشته باشد اما باطن کار آن‌ها غیر خدایی است. برخی کار و تلاش می‌کنند از این حیث ‌که دستشان جلوی مردم دراز نشود و عزت‌نفس خود را از دست ندهند، خداوند آن‌ها را دوست دارد و در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) آمده است که این افراد در روز قیامت با صورتی همچون ماه محشور می‌شوند.

استاد حوزه علمیه بندرعباس تصریح کرد: همه ما در عالم برزخ به شدت به اعمال نیک دنیا نیاز داریم، چراکه در برزخ شامل شفاعت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نمی‌شویم و این اعمالمان است که باید در آنجا ما را پیش ببرد و تعیین کننده باشد.

راهگشا در پایان یادآور شد: ما می‌توانیم با خدایی کردن نیات از همه اموری که انجام می‌دهیم، هم کسب اجر داشته باشیم و هم از آن‌ها برای سعادت در عالم برزخ استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha