ورود به اکسپلور اینستاگرام به چیزی بیش از تکمیل یک چک لیست نیاز دارد. در اینجا نحوه کارکرد و نحوه بهینه سازی محتوا را برای شما توضیح میدهیم.
رسیدن به یک نقطه در صفحه اکسپلور بهترین راه قرار گرفتن در معرض رایگان است که میتوانید در اینستاگرام دریافت کنید. اکسپلور یک موتور جستجو است که به کاربران کمک میکند محتوای جدید را پیدا کنند و دیده شدن در آنجا برای افزایش مخاطب در اینستاگرام مفید است.
بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر هر روز از صفحه اکسپلور بازدید میکنند. این منحصراً حاوی محتوایی از حسابهایی است که کاربران قبلاً آنها را دنبال نمیکنند. این تضمین میکند که پستهای شما توسط افرادی خارج از مخاطبان فعلی شما دیده میشود.
اگر هدف شما از فعالیت در اینستاگرام، جذب فالوور برای افزایش سود و درآمد است، بهترین راه این است که بتوانید پستهایتان را به صفحه اکسپلور کاربران برسانید. زیرا با این روش به راحتی میتوانید روند جذب فالوور به پیج اینستاگرام خود را افزایش دهید.
اما چطور میتوانید به صفحه اکسپلور راه پیدا کنید؟ اینستاگرام چه الگوریتمهایی دارد؟ آیا اینستاگرام برای ارزیابی پستها، از الگوریتم خاصی استفاده میکند؟
برای پاسخ دادن به همه این سؤالات در این مقاله یاد میگیریم که الگوریتمهای اینستاگرام چگونه کار میکند؟ فاکتورها و عوامل مهم برای قرار گرفتن در صدر فید کاربران چیست و پس از آن هم بهصورت قدمبهقدم، با نکات مهم و اساسی برای ورود پستها به اکسپلور اینستاگرام آشنا خواهیم شد.

اکسپلور اینستاگرام چگونه کار میکند
در حالی که فید صفحه اصلی اینستاگرام محتوای دوستان، خانواده و سایر افرادی را که دنبال میکنید نمایش میدهد - صفحه اکسپلور محتوای حسابهایی را نشان میدهد که کاربران هیچ ارتباط مستقیمی با آن ندارند.
وقتی میخواهید چیزها را تغییر دهید و عکسها و ویدیوهایی را که قبلاً ندیدهاید بررسی کنید، اکسپلور جایی است که میتوانید آن را پیدا کنید.
اینستاگرام چگونه تشخیص میدهد که چه چیزی را در این صفحه به افراد نشان دهد؟ این چیزی است که این بخش قرار است پوشش دهد.
فاکتورهای رتبه بندی اکسپلور اینستاگرام
الگوریتم اکسپلور اینستاگرام از سیگنالهای مشابه فید اصلی برای رتبهبندی محتوا استفاده میکند.
آن سیگنالها عبارتند از:
- اطلاعات مربوط به پست: از جمله زیرنویس ها، هشتگ ها، برچسبهای مکان، لایک ها، نظرات و غیره.
- فعالیت کاربر در اینستاگرام: صفحه اکسپلور برای هر کاربر بر اساس آنچه در اینستاگرام با آن درگیر است شخصی سازی میشود.
- سابقه کاربر با سازنده محتوا: اگر محتوا توسط حسابی منتشر شده باشد که کاربر قبلاً با آن تعامل داشته است، احتمال بیشتری دارد که در اکسپلور ظاهر شود.
- اطلاعاتی در مورد سازنده محتوا: شامل معیارهایی مانند محتوایی که منتشر میکنند، تعداد فالوورهایشان، میزان مشارکت پستهایشان و غیره.
معرفی نکات مهم در راهیابی به اکسپلور
- ایجاد تناسب بین لایک و کامنت با فالوورها
بعضی اوقات پیجهایی که مثلا بیش از ۱۰۰ کا فالوور دارند، از نرفتن پستشان به اکسپلور ناراضی هستن و برایشان سوال است که چرا پیجهای شبیه به پیج خودشان به اکسپلور رفته و خبری از محتوای منتشرشده در صفحه آنها نیست؟! بعضا از ۱۰۰ کا فالوور صفحه این دوستان ۸۰ هزارتایش فیک هستند یا ممکن است آن صفحه آنقدر محتوای بینظم و نامتناسب با پرسونای مخاطباش منتشر کرده باشد که بیشتر فالوورهایش به «فالوور روح» تبدیل شده باشند. پستهای پیجی به اکسپلور میروند که حالش خوب باشد و حال خوب یک پیج یعنی برخورداری از تعامل مناسب با مخاطباناش. تعامل در اینستاگرام واحد خودش را دارد. لایک، کامنت، سیو و شِیر. خرید اکسپلور اینستاگرام بر همین اساس برایتان ورود تضمینشده به این فضا را به ارمغان میآورد.
- خرید لایک و ویو اکسپلور اینستاگرام
خرید اکسپلور اینستاگرام از سایتهای فعال در حوزه دیجیتالمارکتینگ تضمین شده است، چراکه با خرید پکیجهای مختلف این این سایتها شما فقط پست منتشر میکنید و آنها هرچه برای ورود به اکسپلور لازم دارید از جمله لایک، ویو، ایمپرشن، ریچ، سیو و شِیر را خودشان برای پستتان فراهم میکنند و دیگر نیاز نیست مثلآ بصورت مجزا این خدمات را خریداری کنید. البته گاهی حتی خودشان تولید محتوا را نیز برای شما انجام میدهند.
البته چند روش تبلیغاتی مانند ارسال انبوه پیوی تلگرام و تبلیغات در واتساپ وجود دارد که جمعی از صاحبان کسبوکارها را گرد یکدیگر آوردهاند و هر شب راس ساعتی مشخص هشتگ خاصی اعلام میکنند، سپس زمان محدودی فرصت میدهند تا همه پست خود را با آن هشتگ انتشار بدهند. پس از پایان تایم ارسال پست نیز همه اعضای گروه یک ساعت فرصت دارند پستهای سایرین را لایک و ذخیره و در گروههای اینستاگرامی اعلامی شِیر کنند. کاری که دردسرهای فراوانی دارد. این گروهها معمولا حق اشتراک اندکی هم دریافت میکنند.
اما بهجای خرید اکسپلور اینستاگرام بهعنوان یک راه بیدردسر و سریع اگر فرصت کافی دارید، میتوانید خودتان پستهای جذاب را به شکل روتین نشر بدهید یا در ازای هزینه بیشتر و پرداخت حقوق برای صفحهتان ادمین حرفهای استخدام کنید. راهکار تضمینی ورود به اکسپلور فعالیت منظم و حسابشده است. زیرا همانگونه که پیشتر گفتیم اینستا شما را کارمند خود میداند و در ازای تولید محتوای منظم و جذاب برای مخاطبان هدف پیجتان به شما حقوق پرداخت میکند. البته به سبک خودش!
- تولید محتوای جذاب و مستمر
برخی بای باور غلط مدعی هستند اگر تا چند روز پس از آخرین پستشان، محتوایی منتشر نکنند آن پست لایک بیشتری خواهد گرفت و راهی اکسپلور میشود. این عقیده کاملا بیپایه است و در این شرایط اینستاگرام شما را بهعلت عدم فعالیت روتینِ مدنظر الگوریتم جریمه میکند. به اینصورت که در غیابتان صفحات با زمینه فعالیت مشابه را به اکسپلور میبرد و به مخاطبان و فالوورهای شما نشان میدهد.
- تنظیم زمان انتشار پست
زمان انتشار پست برای الگوریتم اینستاگرام حائز اهمیت است. قطعا پستی که امروز صبح منتشر شده، شانس بیشتری برای نمایش در صدر فید شما دارد تا پستی که دوست صمیمیتان ۴ روز قبل در پیج خود منتشر کرده است. در نتیجه به هیچ عنوان نمیتوان موضوع زمان انتشار پست برای رسیدن به صدر فید کاربران را بی اهمیت دانست.
- بالا بردن نرخ تعامل
با افزایش تعامل با کاربران خودتان میتوانید مسیر ورود به اکسپلور را هموارتر سازید نرخ تعامل یعنی چه؟ یعنی بین لایکها و کامنت تعاملی با کاربران خود داشته باشید که اینستاگرام بتواند پستهای شما را به افراد بیشتری نمایش دهد و در نتیجه پستهای شما راهی اکسپلور شود. حال میخواهیم بدانیم این کار را چگونه انجام دهید.
این امر به دلیل زمان بر و اصولی بودن بیشتر افراد قادر به انجام ان نیستن در اینجا سایت فالووان این مشکل را با ارائه ربات اینستاگرام حل کرده است. شما با خرید ربات اینستاگرام فالووان میتوانید به راحتی و بدون تلف کردن وقت و بدون نیاز به اینترنت با کاربران خود تعامل داشته باشین.
برای اطلاع از خرید پکیجهای ارسال انبوه پیوی تلگرام، تبلیغات در واتساپ و همچنین خرید ربات اینستاگرام فالووان را در مرورگر گوگل سرچ کنید.
انتهای پیام