دولت‌مردان از وسوسه‌ها به‌دور باشند
کد خبر: 4010775
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

دولت‌مردان از وسوسه‌ها به‌دور باشند

امام‌جمعه خوی با بیان اینکه وسوسه‌ مال، مقام و ریاست، حتی در علوی‌ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت حضرت امیر‌‌المؤمنین(ع) برخی را لغزاند، گفت: خطر بروز این تهدید در جمهوری اسلامی نیز هرگز بعید نبوده و نیست.

حجت قاسم خانی امام جمعه خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، ۱۴ آبان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن قدردانی از حضور مردم در تجمع روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: در آستانه ۱۳ آبان نیروهای سپاه با بازپس‌گیری نفت کشورمان و توقیف نفتکش متخلف و متحیر ساختن ناوشکن آمریکایی عیدی خوبی را به ملت شریف ایران و آنها نیز درس خوبی به متجاوزان و مستکبران خارجی و عناصر خودکم‌بین و ترسوی داخلی دادند.

وی ضمن تبریک سالگرد روز فرهنگ عمومی افزود: برای اصلاح فرهنگ باید ریشه‌یابی کرد که چرا سلیقه جوان ایرانی عوض شده و به جای علاقه به فرهنگ اسلامی به غرب و غرب‌گرایی علاقه‌مند می‌شوند. یکی از این عوامل شاید به تفکر روشنفکری برمی‌گردد که این جریان روشنفکری از اواخر قاجار در ایران به وجود آمد و تاکنون نیز ادامه دارد.

امام‌جمعه خوی با اشاره به ضرورت تحقق عدالت اجتماعی در جامعه عنوان کرد: دو راهکار در بیانیه گام دوم برای محقق کردن عدالت از طرف مقام معظم رهبری بیان شده است که یکی از آنها فعال عمل کردن نهادهای نظارتی و دیگری انتخاب افراد صالح و کارآمد برای مسئولیت‌ها هستند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی خاطرنشان کرد: وسوسه‌ مال و مقام و ریاست، حتی در علوی‌ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت خود حضرت امیر‌‌المؤمنین(ع) کسانی را لغزاند، پس خطر بروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم که مدیران و مسئولانش سابقه‌ زهد انقلابی و ساده‌زیستی دارند، هرگز بعید نبوده و نیست. برای این منظور شرایط ایجاب می‌کند که دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه‌گانه حضور دائم داشته باشد و به‌معنای واقعی با فساد مبارزه کند.

امام‌جمعه خوی خاطرنشان کرد: البته نسبت فساد در میان کارگزاران حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و به ویژه با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود، بسی کمتر است و مأموران این نظام غالباً سلامت خود را نگاه داشته‌اند، ولی حتی آنچه هست غیر قابل قبول است.

وی در پایان گفت: همه باید بدانند که طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه‌ مقامات حکومت جمهوری اسلامی است، همه باید از شیطانِ حرص برحذر باشند و از لقمه‌ حرام بگریزند و از خداوند در این‌باره کمک بخواهند و دستگاه‌های نظارتی و دولتی باید با قاطعیت و حساسیت، از تشکیل نطفه‌ فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند.

انتهای پیام
captcha