اقدام دلاورمردانه نیروی دریایی سپاه افول امریکا را به تصویر کشید
کد خبر: 4011392
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹

اقدام دلاورمردانه نیروی دریایی سپاه افول امریکا را به تصویر کشید

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: اقدام حماسی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در مقابله با دزدی نفتی تروریست‌های آمریکایی مایه سرشکستگی استکبار جهانی شد و افول آمریکا را نشان داد و مصداق نصرت الهی بود.

سردار محسن کریمی فرمانده ساه استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 16 آبان در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان اظهار کرد: اقدام حماسی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در مقابله با دزدی نفتی تروریست‌های آمریکایی مایه سرشکستگی استکبار جهانی شد و افول آمریکا را نشان داد و مصداق نصرت الهی بود.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس در کنار دستاوردهای عظیمی که داشت موجب ایمان واقعی مردم به نصرت‌های الهی و خودباوری مردم شد و آن چیزی که توانسته نظام اسلامی را به این درجه از اقتدار و سربلندی برساند الگوگیری از دفاع مقدس است که امروز انتقال صحیح این فرهنگ ارزشمند به نسل جوان یک ضرورت مهم است و باید از روش‌های مختلف دنبال شود.

کریمی ادامه داد: گفتمان‌سازی فرهنگ دفاع مقدس در جامعه یکی از ضرورت‌های گام دوم انقلاب است که پژوهش یکی از روش‌های آن است. لذا پژوهش باید در حوزه دفاع مقدس یک راهبرد باشد. پژوهش در دفاع مقدس باید ارزش‌های دفاع مقدس را به گفتمان عمومی و فراگیر تبدیل کند و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز علمی برای تحقق این مسئله یک ضرورت مهم محسوب می‌شود.

وی پژوهش را یکی از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس بیان کرد و افزود: روایت‌ها باید عالمانه، مستند، مستدل و مطابق با عقلانیت باشد و لازمه آن بهره‌گیری از زبان پژوهش و ادبیات غنی انقلاب اسلامی است. استان مرکزی از هفت سال گذشته در کنار اقدامات مختلف در حوزه دفاع مقدس پژوهش را در دستور کار قرار داد که یکی از خروجی آن جمع‌آوری بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس استان است.

کریمی ادامه داد: تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس یکی دیگر از اقدامات پژوهشی و علمی در حوزه دفاع مقدس است که در این راستا عمده پیشکسوتان و اساتید دانشگاهی استان پای کارآمده‌اند و خوشبختانه استان مرکزی در این مسئله جزء استان‌های برتر است. تهیه بیش از ۲۷۰ مقاله در ذیل دانشنامه نشان از اهتمام نویسندگان و اساتید دانشگاهی و البته اقدام جهادی کارگروه‌ها و کمیته‌ها دارد که باید با قوت ادامه‌دار باشد.

وی بیان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی نقش استان مرکزی در عملیات‌ها جمع‌آوری شده است، اما با توجه به گستردگی کار نیاز به پرداختن بیشتر دارد. فعالیت پژوهشی در حوزه دفاع مقدس در کنار برکات زیادی از جمله پاسداری از این فرهنگ و انتقال صحیح آن با نسل جدید دارد می‌تواند پژوهشگران و نویسندگان علاقه‌مند در این حوزه را هم تربیت کند. لذا محور کار در حوزه دفاع مقدس استان پژوهش است.

کریمی ادامه داد: در کنار پژوهش اقدامات دیگری همچون بهره‌گیری از زبان فرهنگ و هنر در حوزه دفاع مقدس نیز ضرورت دارد که باید جهاد تبیین در این حوزه رقم بخورد که رسانه‌ها و فضای مجازی می‌تواند ابزار مناسبی برای تحقق این مسئله باشد. خوشبختانه امروز استان مرکزی در حوزه فعالیت‌های مرتبط با دفاع مقدس هم در حوزه فرهنگی، خدماتی، اجتماعی، علمی و پژوهشی و سایر ابعاد دیگر تجربیات بسیار ارزشمندی دارد و باید این تجربیات هم ماندگار بمانند و هم به دیگران انتقال داده شود.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در برگزاری کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید در کشور رتبه برتر را کسب کرد و امروز بسیاری از استان‌ها در حال الگو گیری از تجربیات ما هستند. شورای دانشنامه استانی دفاع مقدس و کارگروه‌ها و کمیته‌های آن که متشکل از پیشکسوتان، اساتید دانشگاهی و مسئولین است به شکل جهادی در میدان هستند و انگیزه، تلاش و دغدغه‌های این عزیزان بسیار قابل تقدیر است.

انتهای پیام
captcha