وقتی بانوی آمریکایی با تلاوت قرآن شهید خلبان مسلمان شد
کد خبر: 4011778
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
برشی از زندگی اولین شهید خراسان‌جنوبی؛

وقتی بانوی آمریکایی با تلاوت قرآن شهید خلبان مسلمان شد

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند گفت: شهید غفار رامین‌فر، به‌عنوان اولین شهید خراسان‌جنوبی در جنگ تحمیلی برای تکمیل تحصیلاتش به آمریکا سفر کرد و چون علاقه خاصی به قرآن داشت، هر روز صبح قرآن را تلاوت می‌کرد و او آنقدر تلاوت قرآن را دلنشین انجام می‌داد که یک بانوی آمریکایی از شنیدن تلاوت او، اسلام آورد.

شهید رامین فر؛ اولین شهید خراسان‌جنوبی سرهنگ امیدرضا ظهوریان، فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: خلبانان ایرانی به‌گونه‌ای در جنگ تحمیلی عمل کردند که حتی صدام و نیروهای عراقی غافلگیر شدند. خلبانان ایرانی دلاورمردی‌هایی داشتند که چشم جهانیان را به خود خیره کرد و این را مدیون ایمان این خلبانان هستیم.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند با بیان اینکه خلبانان ایرانی از همان ابتدای جنگ به سمت پایگاه‌های هوایی عراق رفتند، افزود: در این زمان نیروی هوایی به‌گونه‌ای عمل کرد که حتی با یک فروند موشک شلیک شده از هواپیما، سه جنگنده سرنگون شود.

ظهوریان با بیان اینکه در آن دوره حتی تمام دنیا از مهارت جنگنده‌های ایران صحبت می‌کردند، اظهار کرد: یکی از این خلبانان، شهید سرلشکر خلبان غفار رامین‌فر بود که ایثارگری‌اش هیچ‌گاه از یاد نمی‌رود.

وی بیان کرد: شهید خلبان رامین‌فر از روستای پهنایی شهرستان قاین است که در اردیبهشت‌ماه ۱۳۲۳ به دنیا آمد و اولین شهید خراسان‌جنوبی در دوران جنگ تحمیلی است. وی در شش سالگی قرآن را حفظ کرده بود، این شهید برای تکمیل تحصیلاتش به آمریکا سفر کرد و چون علاقه خاصی به قرآن داشت، هر روز صبح قرآن را تلاوت می‌کرد و بانویی آمریکایی با همین صوت قرآن اسلام آورده بود.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند بیان کرد: او اعتقاد داشت اگر قرآن را درک کردیم، فلسفه زندگی خود را درک کرده‌ایم و اگر از آن دور شدیم در واقع از خودمان دور شدیم؛ شهید رامین‌فر پس از بازگشت به ایران، در سمت معاون عملیات پایگاه هوایی همدان مشغول به فعالیت شد و در شهریور ۵۹ زمانی که برای دیدن خانواده‌اش به قاین سفر کرده بود، به او خبر آغاز جنگ را می‌دهند.

ظهوریان با بیان اینکه وی در زمان مرخصی بدون درنگ به پایگاه هوایی مراجعه می‌کند و وقتی اطرافیان از او می‌پرسند چرا اکنون می‌روی می‌گوید: ایران برای این چنین روزی مرا تربیت کرده است و اکنون به من نیاز دارد، گفت: نباید افرادی چون این شهید بزرگوار که ایمان در دل‌شان و منطق در عقل‌شان تداعی‌گر فداکاری‌هایشان بود را از یاد برد بلکه شهید رامین‌فر و امثال او باید الگوهای جامعه باشند.

یادآور می‌شود، شهید غفار رامین‌فر در مهرماه ۱۳۵۹ با اصابت موشک به جنگنده‌اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آرزویش که همان شهادت در نزدیک‌ترین حالت به خداوند بود، رسید.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
شهلاظهوریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۶:۰۹
0
0
آقای ظهور یان امیر سرتیپ هستن
captcha