شهادت احمد قصیر قوی‌ترین عملیات شهادت‌طلبانه در تاریخ مقاومت است
کد خبر: 4012437
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
سیدحسن نصرالله:

شهادت احمد قصیر قوی‌ترین عملیات شهادت‌طلبانه در تاریخ مقاومت است

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی به مناسبت روز شهید در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی و اظهار کرد: بعد از حمله اسرائیل به لبنان در 11 نوامبر سال 1982 عملیات شهادت‌طلبانه از سوی احمد قصیر انجام شد و این عملیات قوی‌ترین عملیات شهادت طلبانه در تاریخ مقاومت است.

سیدحسن نصراللهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، این سخنرانی امروز، 20 آبان ماه به مناسبت روز شهید در جشنواره حزب الله لبنان در سالن شهید محمد باقر صدر در مدرسه «امام مهدی(عج)» در منطقه «الحدث» ضاحیه جنوبی بیروت ایراد شد.

سید حسن نصرالله سخنان خود را با فاتحه برای شادی روح شهدا آغاز کرد و گفت: بعد از حمله اسرائیل به لبنان عملیات شهادت طلبانه از سوی احمد قصیر که جوانی 20 ساله بود انجام شد و مقر صهیونیست ها در صور را کاملا تخریب کرد، ما هر ساله این روز را گرامی می داریم و عملیات استشهادی احمد قصیر قوی‌ترین عملیات شهادت طلبانه در تاریخ مقاومت است.

وی افزود: ما این روز را به مثابه روز بزرگداشت همه شهدای مقاومت از جمله عباس موسوی، راغب حرب و عماد مغنیه و دیگران می دانیم کسانی که با جان خود در تمامی میادین حاضر شده و جان خود را فدا کردند. هر خانواده ای از حزب الله که شهیدی از دست داده، امروز روز اوست.

نصرالله تصریح کرد: ما در فرهنگ خود برای شهید جایگاه بزرگی قائل هستیم و آن را گرامی می داریم و این به ایمان اسلامی و قرآنی ما بر می گردد و خداوند در قرآن شهدا را گرامی داشته و آن ها در آخرت نورانی هستند.

دبیرکل حزب‎الله بیان کرد: از نخستین شهید اسلام یعنی سمیه و اولین خون‌هایی که برای اسلام ریخته شد و تا شهدای کربلا که مقام ویژه‌ای نزد ما دارند، همه قابل احترام و تقدیرند و به برکت این شهدا در خانواده، وطن و کل مناطق، روحیه معنوی در میان مردم ایجاد شده است و چشم‌ها از شوق این شهدا گریان می شود.

وی خواندن وصیت‌نامه شهدا را خواستار شد و گفت: وصیت‌نامه‌های شهدا را بخوانید، امام خمینی(ره) به این مسئله توصیه کرد، این وصیت‌نامه‌ها مفاهیم عقیدتی و اخلاقی مهمی دارد و من به خواندن وصیت‌نامه شهدا و نوشتن درباره شهدا دعوت می‌کنم؛ زیرا هر یک آن‌ها می‌توانند الگویی برای ما باشند.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: ما شهدا را انسان‌هایی بزرگ می‎دانیم وقتی پایداری و خلوص آن‌ها را می‌بینیم با تمام وجود برای ادامه راهشان تلاش می‌کنیم، یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های ما در برابر شهدا و مفقودالاثرها اذعان به بزرگی آن‌ها و قدردانی از آن‌هاست.

وی گفت: ما در رویارویی با طرح آمریکایی برای انتشار طرح تکفیری در منطقه پیروز شدیم، عرب ها به این مسئله اذعان کرده‌اند؛ در حالی که تکفیر طرحی بود که میلیاردها دلار برای آن صرف شد و ما شهدای زیادی در این مسیر دادیم و پیروزی در برابر تکفیر از دستاوردهای شهداست.

نصرالله یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردهای شهدا پیروزی در جنگ داخلی است. مهم‌ترین مسئله امروز رویارویی با رژیم صهیونیستی است، امروز دشمن از لبنان می‎ترسد و می‌ترسد جنگ جدید ایجاد شود چون به قدرت و عظمت مردان و مجاهدانش و استراتژی لبنان اطمینان دارد و می‌ترسد لبنان از شمال و جنوب وارد سرزمین‌های اشغالی شود، امروز مردم لبنان نگران بنزین و دلار هستند این در حالی است که دشمن از لبنان احساس نگرانی می‌کند. این از دستاوردهای شهداست.

سیدحسن نصرالله اظهار کرد: اگر امروز به آنچه مسئولان و سیاستمداران اسرائیلی می‌گویند چند دقیقه‌ای توجه کنید؛ می‌بینید که اسرائیل برای اولین بار تا این شکل نگران بقا و وجود خود و نگران مشروعیت بقا و موجودیت بقاست و این رژیم می‌داند که اگر جنگی شکل بگیرد، هیچ یک از کشورها در برابر مجاهدان مقاومت در لبنان و منطقه از آن‌ها حمایت نمی‌کند.

وی گفت: ما ادعا نمی‌کنیم که لبنان را از نفوذ آمریکا نجات داده‌ایم؛ چون در واقع این طور نیست؛ بلکه نفوذ و هیمنه آمریکا در لبنان موجود است؛ اما نفوذی کامل نیست. لبنان توانسته است تا به امروز روی پاهایش بایستد و این فقط به خاطر اراده و عزم لبنانی‌هاست، دولت لبنان تا این لحظه از سرفرود آوردن در برابر دیکته‌های آمریکا سر باز زده است.

دبیرکل حزب الله افزود: چرا لبنان که سالهای زیادی است که با فشارهای آمریکایی مواجه شده؛ اما توانسته است ایستادگی کند؟ چون به قدرت خون شهدا و قدرت مقاومت ایمان دارد و این بدین معناست که در دایره کامل نفوذ و هیمنه آمریکا نیست. دولتی که هیمنه و سلطه خارجی را بپذیرد نمی‌تواند بگوید استقلال دارد. استقلال و آزادی به معنای رد دیکته‌های خارجی است.

وی در ادامه به بحران لبنان و عربستانی پرداخت و گفت: اظهارات جرج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره یمن را همه می‌دانید او بعد از این اظهارات مورد هجمه سعودی قرار گرفت و این هجمه و بحران همچنان وجود دارد، این واکنش سعودی‌ها بسیار مبالغه‌آمیز و غیر قابل درک است.

سیدحسن نصرالله بیان کرد: سیاستمداران زیادی تاکنون در برابر جنگ یمن سخن گفته‌اند و مسئولان آمریکایی علیه این جنگ موضع گرفته‌اند؛ اما واکنش حتی کوچکی هم از عربستان ندیده‌ایم.

دبیرکل حزب الله اظهار کرد: عربستان می‌گوید خادم حرمین شریفین و سرزمین پیامبر(ص) است طی سال‌های گذشته تا به امروز در جاهای مختلف به  رسول الله(ص) اهانت شده است و مقامات این کشورها هم حمایت کردند؛ اما عربستان واکنش نشان نداد حتی سفیر این کشورها را اخراج نکرد آیا اظهارات قرداحی خیلی مهم‌تر از اقدامات و اظهارات موهن به پیامبر(ص) بوده است؟

وی به موضوع یمن پرداخت و گفت از نخستین شب جنگ یمن موضع حزب‌الله روشن و مشخص بوده است و ما با توجه به مسئولیت انسانی و اعتقادی خود در برابر یمن موضع گرفته‌ایم و حامی مردم این کشور هستیم.

نصرالله تصریح کرد: به عربستان اعلام می‎کنم که اگر می‌خواهد از یمن رها شود راهش حمله به لبنان نیست بلکه آتش‌بس، پایان محاصره و بازگشت به مذاکره است و این فشارها بر لبنان یا هر کشوری نمی‎تواند به  یمن مظلوم و مجاهد کمک کند.

وی گفت: سوریه که ما آن را دوست لبنان می‌دانیم، در طول 16 سال اخیر حتی یک گام علیه کشور ما برنداشته است، با وجودی که مورد اهانت قرار داشت. با وجود این همه هجمه و تعدی و ناسزا و توهین،‌سوریه مانع رسیدن گاز و برق به لبنان نشده است.

نصرالله بیان کرد: پیامدهای مأرب در یمن و منطقه بسیار سنگین است و عربستان سعودی به خوبی این نکته را درک می‌کند. آمریکایی‌ها خودشان تأکید کرده‌اند که سقوط مارب، شکست کوبنده و سنگین عربستان سعودی  است که این کشور هم آن را می‌داند.

دبیرکل حزب‌الله گفت: صدها میلیارد دلار از سوی اعراب برای سرنگونی نظام سوریه هزینه شد که شکست خوردند. دیدار مقامات کشورهای عربی با مقامات سوریه اعتراف به شکست طرحها علیه سوریه است.

گفتنی است، امروز، یازدهم نوامبر، روز شهید در لبنان است. سی و نه سال پیش در چنین روزی، شهید «احمد قصیر» عضو جنبش حزب الله نخستین عملیات استشهادی مقاومت لبنان را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد.

شهید احمد قصیر متولد ۱۹۶۳ میلادی در روز ۲۰ آبان ۱۳۶۱ شمسی(یازدهم نوامبر ۱۹۸۲) با خودروی خود که پر از مواد منفجره بود به یکی از ساختمان‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی حمله کرد. ۱۴۱ افسر و سرباز صهیونیست در این حمله کشته و ده‌ها نفر دیگر از آنها مجروح یا مفقود شدند.

انتهای پیام
captcha