کد خبر: 4014100
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

چگونه می‌توان در طراحی آموزش حداکثر توجه دانش‌آموزان را جلب کرد

معلمان رکن مهم آموزش و پرورش و عامل اصلی انتخاب و انتقال عناصر فرهنگی و دستاوردهای علمی و فنی و تجارب بشری به نسل نوخاسته‌اند. می‌توان با ارائه برنامه‌های مناسب معلمانی شایسته و متبحر تربیت کرد و در امر آموزش و پرورش تحول بنیادی به وجود آورد که تحقق چنین امری نیازمند شناسایی برنامه‌های مناسب، انتقال تجربه‌های اساتید باتجربه و همچنین استفاده از روش‌های تدریس به‌روز است.

به گزارش ایکنا، وبینار چهارم سرآمدشو با موضوع داستان‌وارسازی پداگوژی با ارائه ابراهیم طلایی، دانشیار مطالعات برنامه درسی دانشگاه تربیت‌ مدرس، در ۱۶ آذر ماه سال جاری ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد.

دبیر رویداد سرآمدشو پیرامون وبینار چهارم سرآمدشو سخنان خود را اینطور آغاز کرد: به طور جد می‌توان این ادعا را داشت که نظام آموزشی هر کشور در آینده آن کشور نقش چشم‌گیری دارد. تربیت دانش، تخصص و مهارتی که افراد یک جامعه به دنبال آن هستند در گرو نظام آموزشی است.

وی افزود: این آموزش است که کودکان و نوجوانان و جوانان ما را تربیت می‌کند و متناسب با قالبی که برایشان در نظر گرفته‌، باعث رشد آن‌ها می‌شود. اگر نظام آموزشی با اهداف نهایی و نیازهای واقعی یک جامعه تناسب نداشته باشد، نمی‌تواند نسل جوان را برای رسیدن به اهداف و رفع آن نیازها تربیت کند و در نتیجه، راهی طی نخواهد شد و مقصودی حاصل نخواهد گشت.

وی همچنین سرآمدشو را جایی برای توانمند کردن معلمان به ویژه «معلمان ابتدایی» و کادر آموزشی برای ورود به عرصه‌های نوین آموزشی معرفی کرد و هدف از برگزاری وبینارها را دلایل زیر معرفی کرد:
● ساخت شبکه با فعالان و دست‌اندرکاران نظام آموزشی کشور
● مشاوره و کمک رسانی به افرادی که در حوزه‌ی آموزش، استعدادهای برتر دارند
● کمک به افرادی که ایده‌های خوب دارند تا فعالیت‌های مؤثر آموزشی و تعلیم و تربیتی داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سرآمدشو برای سرآمدشدن معلمان همواره در تلاش است و این امر همکاری اساتید برجسته و بهره‌گیری از تجربیات آن‌ها را می‌طلبد. ما در سرآمدشو به دنبال تغییر در آموزش هستیم و برای رسیدن به این هدف‌ها صبوری و پیگیری لازمه‌ی کار ما است.

دبیر رویداد سخنان خود را پیرامون وبینار چهارم اینطور ادامه دادند: پداگوژی هنر یا علم وجودی یک معلم است. این اصطلاح عمومأ به استراتژی‌ها یا راهبردهای آموزش مربوط می‌شود، که برخی‌ها از آن به عنوان سبک یادگیری نیز یاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از رویکردها و روش‌ها برای "جذاب‌سازی" آموزش عبارت‌اند از: آموزش پروژه محور، مسئله‌محور، استفاده از حرکت و موسیقی، دست‌ورزی و کارگاهی، شبیه‌سازی و داستان‌وار‌سازی آموزش. در این وبینار به ابعاد و الزامات و تجربیات داستان‌وارسازی آموزش می‌پردازیم. داستان‌گویی از زمان‌های دور یکی از ویژگی‌های ذاتی بشر بوده است. داستان‌ها قرن‌هاست به ما یاد می‌دهند در این دنیای پر از خشونت، چگونه جان سالم به در ببریم. توانایی گوش کردن به داستان و به خاطر سپردن آن به معنای واقعی کلمه در DNA ماست.

در این وبینار با سرفصل‌های
- ضرورت داستان‌ وارسازی پداگوژی
- پژوهش‌های صورت‌گرفته در زمینه داستان وارسازی پداگوژی
- ابعاد و الزامات داستان وارسازی پداگوژی
- مرور تجربیات در حوزه داستان وارسازی پداگوژی
مهمان شما خواهیم بود.

پس اگر شما معلم، آموزگار، یا از کادر آموزش هستید و یا حتی علاقه‌مند به این حوزه، تولیدکننده‌ی محتوای آموزشی، روانشناس بالینی و تربیتی و یا از برنامه‌ریزان درسی هستید، به احتمال زیاد این وبینارها می‌تواند برای شما مفید باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به آدرس academy.sarmadfdn.ir مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌ 09981240637 یا 02122784868 تماس حاصل نمایند و همچنین در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام، وبینارهای سرآمدشو را دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha