جلالی: برخی با دستمزد خوب هم به تلویزیون نمی‌روند/ سیما رقیب ندارد+ صوت
کد خبر: 4017044
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
ناظر شبکه خانگی؛ ارشاد یا سیما؟/ 8

جلالی: برخی با دستمزد خوب هم به تلویزیون نمی‌روند/ سیما رقیب ندارد+ صوت

يك تهیه‌کننده سینما گفت: برخی بازيگران حاضرند برای شبكه خانگی بازی کنند اما با وجود اینکه تلویزیون به آنها پول خوب هم می‌دهد برای رسانه ملی کار نمی‌کنند.

علی‌رضا جلالی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایکنا پیرامون بحث حق نظارت ساترا بر محصولات شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: در ابتدای بحث مشخص کنم من بسیاری از تولیداتی که در پلتفر‌ها پخش می‌شود را دوست ندارم، چون نمی‌توانم آنها را به اتفاق خانواده تماشا کنم البته نمی‌خواهم منکر کارهای خوبی که در این حوزه شده، بشوم ولی کلیت کارها مناسب نیستند.

وی افزود: اگر نظارت به شکل شایسته‌ای در این حوزه انجام می‌شد شاید بسیاری از آسیب‌های فعلی در آثار پلتفرم‌ها وجود نداشت و اصلا شاید ضرورتی نبود که حق نظارت از ارشاد گرفته و به ساترا واگذار شود. لازم به ذکر است منظور از نظارت به معنای بستن دست و پای فیلمساز نیست، چون این امر خود مشکلی جدی است که می‌تواند سبب پایین آمدن کیفیت شود.

جلالی در پاسخ به این که اگر قرار بود نظارت تلویزیون موجب رشد کیفی تولیدات شبکه نمایش خانگی شود باید در رسانه ملی کارهای ضعیف نمی‌دیدیم، توضیح داد: من با این گفته موافق نیستم زیرا تلویزیون به کیفیت محصولات خود اهمیت می‌دهد ولی وقتی رسانه ملی به دلیل محدودیت‌های مالی که همه کشور با آن درگیر است مجبور می‌شود در برخی کارهایش تعجیل به خرج دهد مطمئنا افت کیفی نیز غیر قابل اجتناب است. با این وجود کارهای تلویزیونی از بسیاری از تولیدات پلتفرم‌ها کیفیت بهتری دارند.

کد

وی متذکر شد: مشکل دیگر تلویزیون این است که برخی از هنرمندانی که شهرت و کار خود را مدیون رسانه ملی هستند به دلیل مسائلی سیاسی حاضر نیستند برای رسانه ملی کار کنند! سوال من از آنها این است چرا حاضر نیستند برای رسانه‌ای که حرفه خود را مدیون آن هستند کار نمی‌کنند؟ چرا آنها حاضرند برای پلتفرم‌ها بازی کنند اما با وجود اینکه تلویزیون به آنها پول خوب هم می‌دهد برای رسانه ملی کار نمی‌کنند؟

این تهیه‌کننده که به زودی سریالی را در پلتفرم‌ها تولید خواهد کرد، گفت: دسته‌ای دیگری از بازیگران وجود دارند که تنها در کارهایی خاص از تلویزیون حضور پیدا می‌کنند. برای مثال در آثار داوود میرباقری حاضر می‌شوند، اما در دیگر سریال‌هایی تلویزیون حضور پیدا نمی‌کنند! وقتی این مطلب را بیان می‌کنم از سر دلسوزی است وگرنه من 35 سال است که هم در سینما و هم در تلویزیون مشغول کار هستم. برای همین دلم می‌سوزد چرا باید به دلایل سیاسی برخی هنرمندان از بازی در تلویزیونی که برای همه ما است، خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه پلتفرم‌ها رقیب تلویزیون نیستند، تصریح کرد: عده‌ای معتقدند چون تلویزیون رقیب پلتفرم‌هاست پس نظارت ساترا روی شبکه نمایش خانگی کاری صحیح نیست. این امر درصورتی‌ است که من با این نظر موافق نیستم و این دو را رقیب یکدیگر نمی‌دانم. رقیب تلویزیون شبکه‌های خصوصی است که این امر در کشور ما به دلیل مشکلات ساختاری رخ نداده است، پس جدا از تلویزیون‌های بخش خصوصی دیگر حوزه‌های نمایش رقیب تلویزیون محسوب نمی‌شوند.


بیشتر بخوانیم:

موسوی: نظارت سیما بر پلتفرم‌ها غیرمنطقی است

منوچهر اکبرلو: تلویزیون دوست دارد بی‌رقیب باشد


جلالی برای رفع مشکلات موجود پیشنهاد کرد: بهترین راهکار برای رهایی از مشکلات موجود این است که تلویزیون و پلتفرم‌ها به یک نتیجه‌گیری مشترک دست یابند. وقتی این امر حاصل شود هم دست سازندگان برای تولید کار مورد نظرشان باز خواهد بود هم موضوعات مدنظر تلویزیون تامین خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی پایانی مبنی بر اینکه آیا نظارت ارشاد خارج از قوانین جمهوری اسلامی بوده که حق نظارت از آنها بازستانده شده است؟ بیان کرد: وقتی برخی از آثاری که از سوی ارشاد مجوز می‌گیرند برای دیدن خانواده مناسب نیست، مطمئناً کارشکنی‌هایی رخ داده است.

انتهای پیام
captcha