الگوی سوم زن مسلمان نگاه ارزشی به بانوان را تقویت کرد
کد خبر: 4017222
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

الگوی سوم زن مسلمان نگاه ارزشی به بانوان را تقویت کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دین اسلام الگوی سوم زن مسلمان را معرفی کرد و انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی و پرهیز از نگاه جنسیتی و انفعالی این الگو را احیا کرده است.

سعید احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، 8 آذرماه در کارگاه یک روزه خانواده راهیاران اظهار کرد: انقلاب اسلامی، راهبرد احیای ارزش‌های زن در خانواده و جامعه را در پیش گرفت و امام خمینی(ره) تعبیر نه زن شرقی و نه غربی را به کار برد و یک الگوی مستقل با مبانی اسلام اصیل ارائه داد.

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب که بانوان را به عنوان معمار انقلاب اسلامی خواندند، بیان کرد: ایشان بانوان را به عنوان مربیان بزرگی که انسان‌ساز هستند معرفی می‌کنند. کسانی که شریک زندگی یک طلبه هستند خیلی از این جملات در مورد آن‌ها به شکل ویژه لحاظ می‌شود.

این مسئول ادامه داد: زن در تعریف غربی به معنای کسی است که جنسیت او به انسانیتش ترجیح دارد، یعنی غرب به بانوان نگاه جنسیتی دارد و شرق هم نگاهی انفعالی به بانوان دارد و آن‌ها را عنصری بی‌نقش و جایگاه در تاریخ محسوب می‌کند که باید گوشه‌ای بنشیند و کاری به هیچ مسئله‌ای نداشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: الگوی سومی در دین ما وجود دارد که انقلاب ما آن را احیا کرده و آن بانوی انقلابی است که از ابتدای انقلاب حرکت‌های بانوان وجود داشته حتی از زمان تحریم تنباکو بانوان علیه این مسئله قیام و موج سیاسی ایجاد کردند، این نقش دین و انقلاب ما برای بانوان است.

وی با اشاره به اینکه ما در جنگ فرهنگی به سر می‌بریم، ادامه داد: دشمن دیگر با تیر و تفنگ سمت ما نیامده بلکه درصدد تغییر سبک زندگی است و در این بین نباید اجازه دهیم دشمن هویت ملی و اسلامی را بگیرد.

احمدی از صبر و تحمل سختی‌های این مسیر توسط خانواده راهیاران و مخصوصا شریکه‌الامام، برگزاری چنین کارگاهی با حضور خانواده راهیاران را خوب ارزیابی و بر چگونگی و آشنایی بیشتر شریکه‌الامام برای رفع مسائل و مشکلات منطقه خود تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha