جشنواره قرآنی لوح و قلم آغاز شد
کد خبر: 4017512
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
از مجموعه جشنواره‌های قرآنی فجر؛

جشنواره قرآنی لوح و قلم آغاز شد

دبیر جشنواره‌های قرآنی فجر از آغاز جشنواره خوشنویسی لوح و قلم خبر داد و گفت: مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران تلاش می‌کند با برگزاری جشنواره‌های مختلف، وجوه دیگری از اعجاز بصری قرآن را معرفی کند.

داوود جعفری، دبیر جشنواره‌های قرآنی فجر در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز جشنواره خوشنویسی لوح و قلم، از مجموعه جشنواره‌های قرآنی فجر،‌ گفت: فرهنگ و هنر دو مقوله پیوسته باهم و دو ابزار مهم تبلیغ و ترویج اهداف الهی هستند. بر همین اساس و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تبلیغ و ترویج قرآن کریم در بین تمام آحاد مردم و بهره‌گیری از شعاع‌های مختلف ارتباط با مرکز نور و رحمت کتاب ارزشمند مسلمانان و مردم جهان برای انس بیشتر با کلام خداوند، اولین جشنواره لوح و قلم را هنر ماندگار و ارزشمند خوشنویسی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هنر خوشنویسی یکی از اثربخش‌ترین هنر‌های اسلامی است که به‌خدمت گرفتن آن برای تبلیغ و ترویج قرآن کریم می‌تواند گامی موثر در گسترش فرهنگ قرآنی در بین آحاد مردم باشد، گفت: کتابت کردن از قرآن‌نویسی آغاز و اولین کتاب وحی به رسم و قلم موثق از نزدیکان رسول مکرم اسلام بودند و ما میراث‌دار این هنر ارزشمند در گذر سال‌های دور هستیم که رفته رفته به زیبایی و تنوع آن اضافه شد.
 
دبیر جشنواره‌های قرآنی فجر تصریح کرد: مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران تلاش می‌کند با برگزاری جشنواره‌های مختلف، وجوه دیگری از اعجاز بصری قرآن را معرفی کند و این جز در سایه انقلابی که بر پایه قرآن نهاده شد، ممکن نمی‌شد؛ ما مردمی هستیم که پرورش‌یافته مکتب قرآن و اهل بیت(ع) هستیم و کوشش می‌کنیم تا قلب‌های بیشتری در این مسیر به ما بپیوندند و یاریمان کنند.
جشنواره قرآنی لوح و قلم آغاز شد
انتهای پیام
captcha