همایش بسیج و مدیران امور قرآنی یگان‌های تابعه نهاجا برگزار شد + عکس و فیلم
کد خبر: 4017728
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

همایش بسیج و مدیران امور قرآنی یگان‌های تابعه نهاجا برگزار شد + عکس و فیلم

نخستین همایش سراسری بسیج و مدیران قرآن، عترت و نماز یگان‌های تابعه نیروی هوایی ارتش، 9 آذرماه، برگزار شد.

نخستین همایش سراسری بسیج و مدیران قرآن، عترت و نماز یگان‌های تابعه نیروی هوایی ارتشبه گزارش ایکنا، نخستین همایش سراسری بسیج و مدیران قرآن، عترت و نماز یگان‌های تابعه نیروی هوایی ارتش، روز گذشته، 9 آذرماه از سوی مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا در سالن اجتماعات مسجدالنبی(ص) این ستاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌احمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش در این گردهمایی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره بسیج، گفت: بسیج مجموعه‌ای است که در آن پاک‌ترین و مخلص‌ترین انسان‌ها و فداکارترین جوانان کشور به منظور عمل به اهداف ملت، انقلاب، کسب راه کمال و سعادت کشور به سوی خوشبختی گرد هم آمده‌اند.

وی ادامه داد: بسیج تنها یک نیرو نیست، بلکه یک مکتب الهی است. تشکیل چنین مکتبی در نیروی هوایی الهی یکی از توفیقات است. همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند «بسیجی کسی است که دارای رنگ خدایی باشد و در صراط مستقیم حرکت کند» چنانکه در کلام الله آمده است «صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً؛ رنگ خدایی بپذیرید، چه رنگی از رنگ خدایی بهتر است». بنابر این در این صورت است که می‌توان گفت ما به هدف اصلی تشکیل بسیج دست یافته‌ایم.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا بیان کرد: رنگ خدایی، همان رنگ ایمان و توحید اسلامی است که بارها در قرآن به آن اشاره شده است و هر شخصی باید در عمل و زندگی خود این ویژگی بارز و پسندیده را داشته باشد و در هیچ موقعیتی اخلاص و ایمان به خدا را از دست ندهد.

قاضی به شجاعت و شهامت بسیجیان نیز اشاره کرد و گفت: چنانکه امام خمینی(ره) در این باره فرموده‌اند «آنچه برای اینجانب غرورانگیز و افتخارآفرین است، روحیه بزرگ و قلب سرشار از ایمان و اخلاص و روح شهادت‌طلبی این عزیزان (بسیجیان) که سربازان حقیقی ولی‌الله الاعظم ارواحنا فداه هستند، می‌باشد و این است فتح الفتوح».

وی با اشاره به سایر ویژگی بسیجیان، افزود: استقامت، پایداری، تابع ولایت بودن و آمادگی برای جهاد از جمله این ویژگی‌ها است، چنانکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند «بسیجیان سلحشور باید همواره آماده و هوشیار باشند تا در مواقع لزوم به وظیفه دفاع مقدس قیام کنند.»

در ادامه این جلسه سرگرد سیدمحسن مصطفوی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی هوایی ارتش به ارائه گزارش درباره اجرای طرح نهضت حفظ قرآن با ظرفیت بسیج، تبیین و تشریح جشنواره «تنویر» با رویکرد سبک زندگی قرآنی و تبیین دستور‌العمل جامع قرآنی در راستای ترویج آموزه‌های قرآنی در سطح یگان‌ها پرداخت. 

سخنران دیگر این همایش امیرسرتیپ دوم خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش بود. وی با اشاره به اینکه برای حفظ و حراست از خانواده‌ها و فرزندان نیاز به آموزش و مکتبی جامع و کامل است، گفت: قرآن کامل‌ترین و جامع‌ترین مکتب و سلاح برای مقابله با تهدیدات دشمن است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر این که انقلاب اسلامی با تاًسی و توسل از قرآن پیروز شد، تصریح کرد: قرآن با توجه به جامعیتی که دارا است بهترین سلاح در مقابله با حیله‌های دشمنان است و عدم رعایت اصول قرآن، قطعاً لطمه سنگینی به ما وارد خواهد کرد.

طالب‌زاده بیان کرد: در کنار قرآن ما دارای نیروهایی همچون بسیج هستیم که با هوشیاری و دیانت انقلابی خود به عنوان نهضتی برگرفته از قرآن پایه‌گذاری و طرح‌ریزی شده است که در ارتقای توان رزم در حوزه‌های جنگ نرم یکی از تأثیر‌گذارترین نیروها در مقابله با تهدیدات دشمن است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در نیروهای بسیجی است، امیدواریم بتوانیم در راستای تبیین و تشریح مباحث قرآنی نهایت استفاده را داشته باشیم.

 

انتهای پیام
captcha