آغاز سفر تماشاخانه سیار در هرمزگان با هدف تحقق عدالت فرهنگی
کد خبر: 4018278
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

آغاز سفر تماشاخانه سیار در هرمزگان با هدف تحقق عدالت فرهنگی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از آغاز سفر تماشاخانه سیار کانون به مناطق مختلف و جزایر استان با هدف تحقق عدالت فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، خبر داد.

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، پروین پشتکوهی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، امروز، 13 آذرماه، اظهار کرد: با توجه به برون‌رفت از شرایط بحرانی کرونا،  تماشاخانه سیار کانون با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی و اقلیمی کشورمان، میهمان کودکان و نوجوانان مناطق مختلف و جزایر استان هرمزگان می‌شود.

وی افزود: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف تحقق عدالت فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شادی و نشاط و کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا و زلزله به استان دعوت شده‌اند تا در مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق کم برخوردار به اجرای برنامه‌های نمایش، قصه‌گویی و بازی و سرگرمی  بپردازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد: این تماشاخانه با برنامه‌ریزی معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری اداره‌کل کانون استان هرمزگان، راهی مناطق هرمزگان می‌شود.

پشتکوهی عنوان کرد: ۲۶ برنامه‌ و نمایش‌ به ترتیب در شهرستان‌ها و محله‌های حاجی‌آباد، احمدی، فین، دشت مارم، بندرعباس (پالایشگاه، شهرک گاز، محله شمیلی‌ها، سورو)، ایسین، قلعه‌قاضی، بندرپل، خمیر، بستک، جناح، بندر‌لنگه، گزیر، کنگ، قشم، لارک، بندرعباس (محلات اسلام‌آباد، دو هزار) سیریک، میناب و ابوموسی برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: نمایش «رینارد روباهه» به کارگردانی احمد تیموری در تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان هرمزگانی اجرا می‌شود. این نمایش نوشته آرتور فاکویز و با ترجمه مریم سلطانیان از روز ۱۴ تا ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در شهرها و جزایر استان هرمزگان اجرا خواهد شد. سپیده و سحر زینلی، هاشم خلیلی و احمد تیموری بازیگران این نمایش هستند. عادل بزدوده به عنوان مشاور هنری و محمد نجفی به عنوان آهنگساز با این نمایش همکاری می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اضافه کرد: «رینارد» روباهی است که با شوخی‌های افراطی و دروغ‌گویی، حیوانات جنگل را به ستوه آورده است. از این ‌رو حیوانات جنگل دادگاهی برای رسیدگی به شکایت‌هایی که از او دارند، تشکیل می‌دهند. دادگاه یک سال به رینارد فرصت می‌دهد تا دست از کارهایش بردارد.

انتهای پیام
captcha