بهره‌برداری از 9 پروژه محرومیت‌زدایی در زنجان
کد خبر: 4018353
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

بهره‌برداری از 9 پروژه محرومیت‌زدایی در زنجان

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: 9 پروژه محرومیت‌زدایی با اعتباری به ارزش ٨ میلیارد و ٦٩٠ میلیون ریال در زنجان به بهره‌برداری رسید.

پروژه محرومیت‌زدایی به گزارش ایکنا از زنجان، مجید غورقانلو، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، ۱۳ آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در طول هفته بسیج اقدام به برگزاری بیش از ۴۲ عنوان برنامه کرد که این برنامه‌ها در قالب کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، اشتغال و معیشت و محرومیت‌زدایی اجرا شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۹ پروژه محرومیت‌زدایی و آب شرب در استان ابراز کرد: این پروژه‌ها با اعتباری به ارزش ٨ میلیارد و ٦٩٠ میلیون ریال در دهستان‌های هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان به اجرا درامد.

این مسئول برگزاری مسابقات آموزشی، توانمندسازی و مهارت‌افزایی در رسته‌های دامداری، کشاورزی و فرش‌بافی را گامی در راستای تولید و اشتغال در مناطق محروم خواند و گفت: اکیپ‌های پزشکی و پرستاری نیز در هفته بسیج به روستاها اعزام و خدمات رایگان ارائه دادند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزاری ۲۰ عنوان برنامه آموزشی و توانمندسازی خانواده‌های روستایی در موضوعات سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند، تغذیه سالم، تحکیم بنیان خانواده و سایر موارد، اجرای مراسم جشن تکلیف برای ٧٠ نفر از دختران ۹ ساله در روستاهای هدف قرارگاه به تعداد ۷۰ نفر، از دیگر برنامه‌های این هفته بود.

وی بهره‌برداری از پروژه آب شرب روستای قازقلوی شهرستان خدابنده با ۲۵ متر طول لایروبی و بهسازی قنات، اجرای ۶۵۰۰ متر خط انتقال و لوله‌گذاری، اجرای ۲۰۰۰ متر شبکه توزیع و لوله‌گذاری، تعمیر و مرمت مخزن که این طرح با به کارگیری ۱۴۰ نفر - روز از هسته‌های جهادی روستا با مشارکت اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت آب و فاضلاب، فرمانداری و اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده و همکاری بسیار خوب اهالی روستای قازقلو را اقادامات بسیجیان خواند.

وی با اشاره به اجرای پروژه آب شرب روستای بسیار محروم و صعب‌العبور ام‌آباد دهستان قره‌پشتلو  ابراز کرد: این طرح با وجود سختی‌ها و مشکلات فراوانی به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن، راه خاکی نامناسب و نبود زیرساخت‌های لازم صورت گرفت و بهسازی و لایروبی دو رشته قنات به طول ۳۰ متر، اجرای خط انتقال در دو مسیر به طول ۱۰۰ متر، احداث دو مورد سکوی مخزن به حجم ۱۸ مترمکعب، تهیه و اجرای دو مورد مخزن پلی‌اتیلن به حجم ۲۰ مترمکعب، اجرای دو باب حوضچه شیر برداشت آب، کف‌سازی، محوطه‌سازی و بتن‌ریزی حیاط مدرسه شهید عباس تیموری روستای بهرام‌بیک با به کارگیری ۴۵ نفر روز از اعضای هسته‌های جهادی با مدیریت امام جماعت روستا به حجم ۱۳۰ مترمکعب انجام شد.

غورقانلو با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در روستای بهرام بیک، افزود: احداث کانال و پل روبه‌روی مسجد امام حسین (ع) این روستا با به‌کارگیری ۶۵ نفر-روز کار و فعالیت جهادی به همت هسته‌های جهادی، بهسازی و زیباسازی محوطه مسجد به اجرا درآمده است. همچنین تجهیز درمانگاه روستای بهرام‌بیک به اقلام و لوازم پزشکی، بهسازی جایگاه پرورش دام سبک و احداث آبشخور، از اقدامت انجام شده است که امیدواریم با اجرای این طرح‌ها گامی کوچک در راستای محرومیت‌زدایی برداریم.

انتهای پیام
captcha