شورای اسلامی انگلیس اسلام‌هراسی رسانه‌ای را محکوم کرد
کد خبر: 4019821
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

شورای اسلامی انگلیس اسلام‌هراسی رسانه‌ای را محکوم کرد

شورای اسلامی انگلیس دشمنی رسانه‌های محلی با اسلام و پوشش اخبار منفی از مسلمانان را محکوم کرد و خواستار انتشار محتواهای مسئولانه شد.  

مطبوعات انگلیسی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، شورای اسلامی انگلیس در گزارش خود که در 30 نوامبر منتشر شد، فاش کرد که رسانه‌های انگلیسی در اخبار خود درباره مسلمانان و دین اسلام، از اطلاعات نادرست، کلی‌گویی و اظهارات ضد اسلامی استفاده کرده‌اند.
 
این شورا بین اکتبر 2018 و سپتامبر 2019، بیش از 48 هزار مقاله و 5 هزار و 500 گزارش خبری تلویزیونی را تجزیه و تحلیل کرد و نشان داد که نزدیک به 60 درصد از این محتواها با اسلام و مسلمانان رفتار منفی داشته است.
 
مقداد ورسی، سخنگوی شورای اسلامی انگلیس و مؤسس مرکز نظارت بر رسانه‌ها در گفت‌وگو با آناتولی، درباره گزارشی که مرکز نظارت بر رسانه‌ها وابسته به شورای اسلامی انگلیس منتشر کرده، گفت: در این گزارش شواهد زیادی حاکی از گستردگی اسلام‌هراسی در این کشور، به ویژه در رسانه‌ها یافت شده است.
 
وی افزود: در این گزارش، میزان اسلام‌هراسی، موارد افترا علیه مسلمانان و تصاویر کلیشه‌ای منفی درباره مسلمانان در شبکه‌های مختلف خبری از «بی‌بی‌سی» گرفته تا رسانه‌های مختلف چاپی و تصویری بررسی شده است.
 
ورسی توضیح داد که شورا می خواهد از طریق این گزارش نحوه برخورد رسانه‌های بریتانیایی با اخبار مربوط به اسلام و مسلمانان را تشریح کند.
 
وی اظهار کرد: روزنامه‌های راست‌گرا اخبار منفی درباره مسلمانان را بسیار بدتر از روزنامه‌های چپ‌گرا منتشر می‌کنند، به‌عنوان مثال، مجله «اسپیکتاتور» به‌ویژه در برخورد با اخبار مسلمانان بسیار تأسف‌بار بوده و در پوشش اخبار خود از الفاظ بسیار خصمانه استفاده می‌کرد و تعصب شدیدی نسبت به آنها داشت.
 
ورسی تأکید کرد: سازمان‌های رسانه‌ای در هنگام انتشار اخبار مربوط به اسلام و مسلمانان باید مراقب نحوه برخورد با برخی مسائل باشند.
 
در همین راستا، «زارا محمد» نخستین رئیس زن شورای اسلامی انگلیس نیز درباره نگرش منفی و مغرضانه رسانه‌های انگلیسی نسبت به مسلمانان، گفت:‌ در گزارش شورای اسلامی انگلیس، به اثرات واقعی این اخبار منفی اشاره شده است که موانع بیشتری بر سر راه توانایی‌های زنان مسلمان قرار می‌دهد و آنان را از مشارکت کامل در زندگی عمومی و سیاست باز می‌دارد.
 
وی افزود: ما امیدواریم که استانداردهای روزنامه نگاری و رسانه‌ها بهبود یابد و با رعایت این استانداردها نسبت به جوامع مسلمان خوش‌رفتاری شود.
انتهای پیام
captcha