خانواده شهدا سرمایه و آبروی کشور هستند
کد خبر: 4022008
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
نماینده مردم دشتستان:

خانواده شهدا سرمایه و آبروی کشور هستند

نماینده مردم دشتستان در مجلس در مراسم بزرگداشت شهید صادق گنجی با اشاره به لزوم توجه و بزرگداشت خانواده شهدا گفت: خانواده شهیدان سرمایه بزرگی هستند و نباید از خانواده شهدا غافل شویم و باید هم قدردان آنها باشیم و هم خاطرات آنها را ثبت و ضبط کنیم.

ابراهیم رضایی نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از بوشهر، ابراهیم رضایی، نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز 28 آذرماه در مراسم سی‌ویکمین سالگرد شهید صادق گنجی که در سالن شهید شاهینی شهر برازجان برگزار شد گفت: بزرگی دشتستان به واسطه بزرگی وسعت آن نیست؛ این شهرستان یک سوم وسعت استان و یک چهار جمعیت استان را دارد ولی اینها نشانه اصلی بزرگی دشتستان نیست.

وی اضافه کرد: بزرگی دشتستان به مردان بزرگی است که در این شهرستان زیسته‌اند و زندگی می‌کنند. بزرگی این شهرستان به شیرزنانی است که در این شهرستان افتخارآفرینی کرده‌اند. بزرگی دشتستان به شهیدان شهرستان است که یک سوم شهیدان استان را دارد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عرصه مقابله با کرونا هم شهرستان دشتستان حماسه‌های بزرگی را خلق کرد و رکورددار تقدیم شهدا در این مسیر بود و باید توجه داشت که بزرگی دشتستان به نیروی انسانی توانمند آن است، بزرگی دشتستان به مجاهدان و رزمندگان مدافع حرم است که از این شهرستان رفتند و جان خود را تقدیم کردند.

رضایی از نادیده گرفتن ظرفیت‌های بزرگ دشتستان انتقاد کرد و افزود: توصیه می‌کنیم که این افراد یک دوره دشتستان‌شناسی را بگذرانند و ظرفیت‌های عظیم این شهرستان را ببینند. دشتستان مهد دلیران و حماسه‌سازان کشور است. بیایند و بدانند دشتستان در طول دو قرن مقاومت چه جایگاهی داشته است. مردان و زنان این سرزمین در عرصه دفاع از این کشور حماسه آفریدند.

وی با اشاره به قضاوت‌های نابه‌جایی که نسبت به شهرستان دشتستان صورت گرفته، بیان کرد: برخی افراد قضاوت نابه‌جایی نسبت به دشتستان دارند و اعلام می‌کنیم که کسی حق ندارد این‌گونه نسبت به دشتستان بزرگ قضاوت کنند. اگر کسی ظرفیت‌های دشتستان را نبیند، خودش را محروم کرده‌ است. دوستانه توصیه می‌کنیم که دشتستان را بشناسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید شهدا به‌عنوان الگو معرفی شوند گفت: شهید صادق گنجی باید به‌عنوان یک الگوی حرکت فرهنگی در کشور معرفی شود. هیچ تولید فرهنگی در عرصه معرفی شهید حماسه‌ساز جنوب کشور شهید صادق گنجی انجام نشده است و باید حرکت جهادی و انقلابی در جبهه انقلاب برای پر کردن این خلأ انجام شود. خانواده شهید گنجی سرمایه ارزشمند ما در شهرستان دشتستان است.

رضایی با اشاره به سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به دشتستان و دیدار با خانواده شهید گنجی اظهار کرد: در این دیدار مادر شهید فقط یک خواسته را مطرح کرد. مادر شهید گفت که در این شهر یک بیمارستان به نام شهید گنجی وجود دارد و این بیمارستان را تجهیز کنید. این درخواست به این معنا است که مادر شهید چیزی جز خدمت به مردم نمی‌خواهد.

وی افزود: خانواده شهید سرمایه بزرگی هستند و نباید از خانواده شهدا غافل شویم. باید هم قدردان آنها باشیم و هم خاطرات آنها را ثبت و ضبط کنیم. خانواده شهدا آبروی ما در این استان و شهرستان هستند.

انتهای پیام
captcha