جایزه دوسالانه امام حسین(ع) در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 4022960
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

جایزه دوسالانه امام حسین(ع) در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از تدوین برنامه برای برگزاری جایزه دوسالانه امام حسین(ع) خبر داد و گفت: این طرح اهدافی همچون نشان دادن هویت مذهبی و ارادت مردم به اهل بیت(ع) را در دستور کار دارد.

سعید احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، شامگاه یکم دی‌ماه در جلسه هم‌افزایی اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی و اجرای برنامه‌های مشترک، اتفاقات مبارکی در حوزه تبلیغ و ترویج اسلام ناب و فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) بیفتند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی دارای ظرفیت‌های بسیاری بوده و از یک بدنه مردمی به نام هیئات مذهبی و ائمه جماعات، مداحان و موسسات قرآنی برخوردار است، ابراز کرد: بالغ بر 200 موسسه و خانه قرآنی، بیش از 700 هیئت فعال در شهر و روستا و بالغ بر 300 مداح در سطح استان فعالیت دارند و  350 مسجد در سطح استان وجود دارد که نماز جماعت در آن برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه نگاه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در رویکرد جدید مهندسی زیست بوم فرهنگی با همکاری همه ارگان‌های فعال در مجموعه فرهنگ است، تصریح کرد: از ابتدا هم نگاه ما هم حرکت رو به جلو است و درگیر مسائل اداری نیستیم و همه امکانات مجموعه سازمان را در اختیار مردم قرار داده‌ایم .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان کرد: ترکیب شورای اسلامی شهر زنجان به گونه‌ای است که دغدغه فرهنگی دارند و حمایت شورای اسلامی و شهرداری از موکب‌های مذهبی و مسائل فرهنگی جای تقدیر دارد. اگر این ظرفیت‌های مختلف در کنار هم باشد و به‌ آن‌ها جهت‌دهی داده شود کارهای فاخری صورت می‌گیرد. ما باید مسیر فرهنگی را ساماندهی کنیم و در مسائل فرهنگی نقطه‌زنی داشته و حساب شده حرکت کنیم و این کار نتایج بسیار خوبی در بر دارد.

وی به تدوین برنامه در برای طرح جایزه دو سالانه امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی مطرح است که فقط به اجتماع روز یوم‌العباس خلاصه شده است و استان نیازمند یک رویداد علمی و فرهنگی فاخر است که فراتر از اجتماع یوم‌العباس باشد و اگر این طرح اجرا شود، برندی برای استان است.

احمدی ادامه داد: در کنار اجتماع یوم‌العباس، هویت مذهبی و ارادت مردم به اهل بیت (ع) در غالب این طرح گنجانده شده است تا صدای پایتخت شور و شعور حسینی را در دنیا انعکاس دهیم. این جایزه دوسالانه ابتدا در موضوع کتاب برگزار خواهد شد و سپس در سال‌های بعد مسائل دیگر فرهنگی ورود پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به دغدغه‌های سازمان در حوزه آسب‌های اجتماعی گفت: در سال 98 تعداد 7 پایگاه اجتماعی را در شهر زنجان با محوریت مسجد و استقرار روحانی در سکونتگاه‌های غیر رسمی ایجاد کردیم . در استان در حال حاضر 11 پایگاه اجتماعی فعال است و مساجد این پایگاهها از فعال‌ترین مساجد استان است و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند.

احمدی یادآور شد: در طرح «هر هیئت یک منطقه»، از هیئات مذهبی خواستیم که در بحث خدمات‌رسانی هر هیئت یک مظقه از شهر را بر عهده بگیرند و فعالیت‌های خود را در آن منطقه متمرکز کنند و این فعالیت‌ها باعث شده که بسیاری از مشکلات حاشیه شهرها را برطرف کنیم. در شهر زنجان 10 مسجد ویژه انتخاب شده که فعالیت‌هایی را در این خصوص برعهده دارند.

انتهای پیام
captcha