90 درصد مراجعات در چهارمحال‌وبختیاری برای دریافت دز سوم واکسن کرونا است
کد خبر: 4023295
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

90 درصد مراجعات در چهارمحال‌وبختیاری برای دریافت دز سوم واکسن کرونا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بر اساس بازدیدهای میدانی به‌عمل آمده از پایگاه‌های واکسیناسیون استان، بیشترین مراجعین به این مراکز برای دریافت دز سوم واکسن کرونا هستند.

واکسیناسیون

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سیدراشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد امروز 4 دی‌ماه در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری تحت مراقبت و درمان هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۳۵ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تأیید بیماریشان هستند.

جزایری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷۵۳ نفر جان خود را بر اثر کرونا در چهارمحال و بختیاری از دست داده‌اند، افزود: هم اکنون ۹ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی تأکید کرد: با توجه به نگرانی‌هایی که در رابطه با سویه امیکرون در کشور و جهان به وجود آمده است، بیشترین تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر انجام واکسیناسیون نوبت سوم برای گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال است.

جزایری با بیان اینکه خوشبختانه استقبال خوبی از واکسیناسیون کووید-۱۹ در چهارمحال و بختیاری به‌عمل آمده و تا به امروز بالغ بر ۴۰ هزار دز واکسن نوبت سوم تزریق شده است، گفت: بر اساس بازدیدهای میدانی به‌عمل آمده از پایگاه‌های واکسیناسیون استان، بیشترین مراجعات و چیزی حدود ۹۰ درصد مراجعین برای دریافت دز سوم واکسن کرونا به پایگاه‌ها مراجعه دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: عده زیادی هم که تاکنون موفق به تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا نشده‌اند در قالب لکه گیری مراجعه می‌کنند و واکسیناسیون با سرعت خوبی در استان در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha