شرکت دو‌ میلیون نفری در فراخوان ملی پرسش مهر ۲۲
کد خبر: 4024023
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
علی رمضانی در گفت و گو با ایکنا خبر داد؛

شرکت دو‌ میلیون نفری در فراخوان ملی پرسش مهر ۲۲

مدیر کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: تاکنون بیش از دو‌میلیون نفر رشته در فراخوان ملی پرسش مهر ۲۲ شرکت کرده‌اند.

علی رمضانی

علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا از موضوع پرسش مهر ۲۲ سخن به میان آورد و اظهار کرد: همه ساله در کنار نواخته شدن زنگ سال تحصیلی، طرح پرسش از سوی رئیس جمهوری وقت هم انجام می‌شود؛ طرحی که تحت عنوان «پرسش مهر» به ایستگاه ۲۲ رسید و حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در مراسم نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ آن را مطرح کردند.

رمضانی افزود: آنچه رئیس جمهوری به عنوان پرسش مهر مطرح کردند مربوط به شعار دولت سیزدهم بود و سوال اینگونه طرح شد که «ایران قوی دارای چه ویژگی‌هایی است و نقش دانش‌آموزان در شکل گیری ایران قوی چیست؟»

مدیر کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به بیان رشته‌های فراخوان ملی پرسش مهر پرداخت و گفت: دانش‌آموزان می‌توانند در قالب‌های سرود همگانی، سخنوری، شعر، داستان کوتاه، وب‌نوشت، فیلم کوتاه و نماهنگ، استنداپ کمدی، نقاشی، طراحی، تصویرسازی، پوستر عکاسی و خوشنویسی نستعلیق به سوال مطرح شده رئیس جمهوری پاسخ دهند.

وی همچنین در مورد نحوه داوری آثار ارسالی دانش‌آموزان نیز به ایکنا گفت: ابتدا آثار دانش آموزان در منطقه داوری می‌شود و بعد از آن در مرحله استانی و سپس از هر استان ۸۶ اثر برگزیده به دبیرخانه تهران ارسال می‌شود و در نهایت هم در این دبیرخانه داوری نهایی انجام می‌شود و بعد از آن کنگره برگزار خواهد شد و آثار برتر معرفی می‌شوند.

رمضانی افزود: امسال پرسش مهر ۲ بخش ویژه دارد اولین بخش سخنی با رییس جمهوری است که به منظور ایجاد فضای کنشگری و کشف استعداد‌ها فرزندان کشور صورت می‌پذیرد تا دانش‌آموزان بتوانند از طریق شبکه شاد مستقیم با رییس جمهوری ارتباط داشته باشند. در این بخش دانش‌آموزان می‌توانند در یک ویدئوی دو دقیقه‌ای در قالب ویدئوکست با رئیس جمهوری گفت‌وگو داشته باشند.

مدیر کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر نشانی‌ای در نرم‌افزار شاد وجود دارد که دانش‌آموزان می‌توانند فیلم‌های خود را داخل نرم‌افزار بارگذاری کنند و این فیلم‌ها بدون داوری استانی و منطقه‌ای مستقیما به دست دبیرخانه خواهد رسید.

بیش از دو‌میلیون نفر رشته در فراخوان ملی پرسش مهر ۲۲ شرکت کرده اند

وی در ادامه به بخش ویژه دیگر پرسش مهر امسال اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر سخنی با رئیس جمهوری؛ جایزه ملی دانش‌آموز شهید علی لندی نیز داریم که به موضوع تاثیر فداکاری، شجاعت و از خودگذشتگی در تحقق ایران قوی می‌پردازد که شامل رشته‌های شعر، نشریه الکترونیک، فیلم کوتاه، نقاشی، طراحی، فوتومونتاژ و پوستر می‌شود.

رمضانی در ادامه آماری از تعداد آثار ارسال شده به فراخوان ملی پرسش مهر ارائه کرد و گفت: تاکنون بیش از دو‌میلیون نفر رشته در فراخوان ملی پرسش مهر ۲۲ شرکت کرده‌اند.

مدیر کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه از تمدید مهلت ثبت نام در «فراخوان ملی پرسش مهر» تا ۱۰ دی ماه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تقاضای اکثر استان‌ها و نیاز به تمدید سامانه ثبت نام در «فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری» زمان ثبت نام این فراخوان تا ۱۰دی ماه ۱۴۰۰تمدید شده است.

وی با بیان این که زمان دریافت آثار دبیرخانه کشوری بیست و دومین پرسش مهر ریاست جمهوری برابر شیوه‌نامه ارسالی سوم تا ۵ بهمن خواهد بود، افزود: این دبیرخانه در تاریخ‌های ذکر شده در کانون شهید مفتح شهر تهران برابر سنوات قبل از کرونا فعال خواهد بود و دریافت و ارسال آثار از طریق سامانه همگام انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha