ورود گروه‌های جهادی برای ترویج کتابخوانی در مناطق محروم چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4024293
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

ورود گروه‌های جهادی برای ترویج کتابخوانی در مناطق محروم چهارمحال‌وبختیاری

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)چهارمحال و بختیاری از ورود گروه‌های جهادی برای ترویج کتابخوانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان خبر داد.

کتابخوانی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، سرهنگ هوشنگ فولادی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)استان 7 دی‌ماه، با هدف استفاده از ظرفیت‌های جهادی جهت ترویج کتابخوانی، با احمد فرهادی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان دیدار و گفتگو کرد.

احمد فرهادی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در این دیدار به لزوم نگاه عدالت محور به تمامی مناطق استان در راستای ترویج کتابخوانی و ایجاد کتابخانه اشاره و اظهار کرد: تمامی هدف ما این است که بتوانیم در شهرهای فاقد کتابخانه و روستاهای واجد شرایط امکانات کتابخانه‌ای را فراهم آوریم.

فرهادی افزود: در حال حاضر ۱۰ کتابخانه روستایی در استان وجود دارد که بعضاً تنها مرکز فعال فرهنگی روستا محسوب می‌شوند و با نگاهی خلاق به کتابخانه‌های روستایی از این ظرفیت استفاده حداکثری جهت ارایه خدمات به مردم صورت می‌گیرد.

در ادامه، سرهنگ هوشنگ فولادی، مسئول بسیج سازندگی استان ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با کتابخانه‌ها، بیان کرد: بسیج سازندگی اهداف عام‌المنفعه فرهنگی را که در راه اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی صورت پذیرد مورد حمایت قرار می‌دهد و در بحث عمران و آبادانی و هدایت خیرین به بحث کتابخانه‌سازی و ترویج کتابخوانی با شما همراه خواهیم بود.

در ادامه مجیدحیدری، دبیر مجمع جهادگران استان نیز در این جلسه به مبحث نیازسنجی و برنامه‌ریزی هدفمند و صحیح جهت ترویج کتابخوانی اشاره کرد و گفت: باید ترویج کتابخوانی صورت پذیرد تا احساس نیاز به ایجاد کتابخانه در مردم ایجاد شود.

استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی جهت ارتقا سطح خدمات و انجام عملیات عمرانی کتابخانه ای در روستاهای بیدله و شیخ شبان و کمک به تأمین بخشی از جوایز جشنواره کتابخوانی رضوی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است هم‌اکنون افزون‌ بر یک‌هزار و 350 گروه جهادی فعال در این استان برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم با توجه به ظرفیت‌های خاص چهارمحال‌وبختیاری در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha